b2b Magazine
юли 31, 2024

Мястото на емоционалната интелигентност в ерата на изкуствения интелект

Над 80% от лидерите в технологичните компании смятат, че изкуственият интелект (AI) тотално ще промени бизнеса им. Това е секторът, най-силно припознаващ мощния ефект, който AI ще окаже върху развитието на света. Далеч след тях се нареждат вторите в класацията – мениджърите на компаниите в сферата на отбраната и космонавтиката с 63%.  С най-малка чувствителност по темата са топ мениджърите в сектори като транспорт, логистика и производство, които където само половината (51%) осъзнават ролята на AI. Това показват данни от глобално проучване на HR лидера Adecco Group, проведено в партньорство с Oxford Economics сред 2000 топ мениджъри. Целта му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на топ мениджмънта в компаниите.

Прогнозата на всички за развитието на пазара е, че проблемът с кадрите ще се задълбочи и компаниите трябва да станат още по-конкурентоспособни в привличането на таланти. Дигиталните и технологичните умения ще бъдат най-търсените след 5 години и вероятно да бъдат необходими за всеки вид роля в компаниите.

За лидерите в технологичните компании обаче, емоционалната интелигентност (EQ) става все по-важна в сравнение с технически и аналитични умения. На това мнение са 58% от участвалите в проучването. Значението на емоционалното разбиране и съпричастност са припознати от половината от мениджърите във фарма индустрията и сфератана здравеопазването. „Изследването на Adecco Grouр показва, че развитието на емоционалната интелигентност на служителите остава все така важно и в ерата на изкуствения интелект. За да запазят кадрите си и да ги адаптират към променената действителност, лидерите трябва да инвестират едновременно в обучения на хората си за работа с новите технологии, за да се възползват от бизнес ползите на внедряването на AI, но и в развитие на тяхната емоционална интелигентност.“, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.

b2b Magazine

b2b Magazine

0 коментара

Подобни публикации

„Аз съм българче“ – новото място за деца сред природата (ВИДЕО)

„Аз съм българче“ – новото място за деца сред природата (ВИДЕО)

Уникално място за деца на 30 километра от София Интензивният градски живот, шумът, мръсният въздух са все неща, от които едно семейство с деца иска да избяга дори за няколко часа през почивните дни. Около София през последните години се създадоха доста увеселителни,...

Нов етап в изграждането на модерен български ритейл бранд

Нов етап в изграждането на модерен български ритейл бранд

Minimart откри 100-ния си магазин, а до края на годината планира да открие своя 300 магазин Minimart отбеляза откриването на своя 100-тен обект в София, затвърждавайки позициите си на иновативен и бързоразвиващ се играч в сектора на бързооборотната търговия. Зад...

ОББ с рекорден ръст в мобилното банкиране

ОББ с рекорден ръст в мобилното банкиране

Над 13% повече потребители и 14.5 млн. месечни посещения ОББ продължава уверено да утвърждава лидерството си в дигиталната трансформация на банковите услуги в България. Според данни, представени на Open Demo Day – нова платформа за дигитални иновации, организирана от...