Търсенето на видео в Instagram, TikTok и YouTube води до безмилостен растеж на използването на данни в мобилните мрежи.
Глобалният трафик е нараснал с 25% през 12-те месеца до първото тримесечие на 2024 г., според доклада за мобилността на Ericsson за 2024 г., а видеото представлява 73% от целия мобилен трафик до края на 2023 г.
Телекомуникационните оператори, включително Vodafone, се оплакаха, че трябва да поемат разходите за надграждане на мрежите, докато големите технологични компании, които се възползват, не плащат нищо.
Стремежът на ЕС да накара Big Tech да допринесе за инвестициите в 5G спря миналата година и няма шанс да бъде съживен преди края на текущата година, ако това изобщо се случи.
Vodafone смята, че партньорството с платформи като Meta е "прагматичен начин" за справяне с дебата около справедливия дял.
„Желанието на Meta да оптимизира доставката на видео за своите приложения води към по-ефективно използване на съществуващите мрежови ресурси“, каза Алберто Рипепи, главен мрежов директор на Vodafone.
„Vodafone и Meta внедриха тези оптимизации на европейските пазари на Vodafone и възнамеряват да продължат да си сътрудничат за насърчаване на допълнителна ефективност.“
Вицепрезидентът на Meta по мрежовия инженеринг Гая Нагараджан каза, че компанията се е ангажирала да работи с иновативни партньори като Vodafone, производители на устройства, доставчици на оборудване и по-широката цифрова екосистема, за да разшири границите на видео оптимизацията. Испанската Telefonica заяви миналата седмица, че също работи с Meta за оптимизиране на доставката на видео трафик в своите мрежи.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !