Биреният бранш отговаря на предизвикателствата с инвестиции за 77 милиона леваПредишна статия
Практики, които ще ви помогнат да си спечелите авторитет (ЧАСТ II)Следваща статия
Горещи новини

28/07/21

Практики, които ще ви помогнат да си спечелите авторитет (ЧАСТ I)

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Да си спечелите авторитет на работното място не е никак лесна задача, най-малкото защото в цял свят нивото на доверие и честност стремително падат. Проучване на компанията Edelman, проведено през 2021 г., показва, че правителствата, неправителствените организации и медиите продължават да губят доверие, а бизнесът успява да се закрепи на по предни позиции и той остава единственият инструмент, който хората смятат за компетентен и етичен. Очакванията и представата им за това на кого могат да се доверят все повече се определя от широк кръг нужди и на мениджърите ще трябва да положат значителни усилия, за да отговорят на тях.

Надеждността и порядъчността са необходимо, но недостатъчно условие, за да се създаде и съхрани доверие. Тези качества сами по себе си не създадат авторитетни лидери. Благодарение на тях служителят може да бъде считан за сигурен човек или човек, с който лесно се работи, но стабилното доверие изисква повече. Ако искате да бъдете сигурни, че тези с които работите ви се доверяват, трябва да усвоите няколко практики. В случай, че ги изпълните, то вие повишавате със 16 пъти шансовете си да завоювате и съхраните доверието към себе си у другите хора.

Бъдете такъв, какъвто се представяте на думи

Съзнателно или не, всички живеем с редица ценности, които си проличават чрез нашите действия. Така например, може да твърдим, че сме съпричастни и ценим това чувство, но ако някой се е блъснал в нашата нова кола и ако първото, от което се интересуваме е дали тя силно е ударена (а първото, за което трябва да ни е грижа, дали има пострадали хора), нашата съпричастност не изглежда убедителна. Другите съдят за вас по това доколко думите ви съответстват на делата. Това е нещото, което е важно да следвате.

Оценявайки комуникационните ви учения, хората се ориентират за вашите ценности. Ако не очертаете ясно ценностите си, хората могат да си създадат предположения, които да не съответстват на вашите убеждения. А ако сте ги очертали, то ги следвайте и прилагайте на практика в живота си. Направете си списък с вашите основни ценности и опишете как всяка от тях ще се прояви в реалните ви действия.

Разберете защо се получава разминаване между думи и дела. Никой не може да действа последователно през цялото време. Помислете кои ваши действия дават невярна представа за вашите ценности и водят до непреднамерени последствия за другите хора. По възможност се извинете на този, на когото те са могли да се отразят негативно, защото в противен случаи рискувате хората да ви възприемат като лицемер и бързо да престанат да ви се доверяват. Демонстрирайки самокритичност в подобни ситуации, вие може да умножите доверието към вас, тъй като хората ще видят, че сте готов да поемете отговорност, когато делата ви се разминават с думите.

Отнасяйте се към хората и тяхната работа с уважение

В икономиката, където основният резултат от труда на хората са в резултат на техните идеи, мисли и изобретателност, е крайно важно да се отнасяте към всеки с уважение и да признаете индивидуалния принос в общото дело. Хората са по-склонни да се доверяват на колеги, които им признават усилията и оценяват работата им.

Как може да се постигне това? Най-простото е да дадете възможност на другите да блеснат. Намерете начин да помогнете на хората да демонстрират своя талант. Например, помолете служителите, които са по-заден план, да представят своя проект пред по-широка аудитория във фирмата. Може да запознаете колегата, който желае да направи кариера, с колеги, които могат да му помогнат да реализира своята мечта. Не наказвайте служителите за направени грешки. Хората инстинктивно се доверяват на тези, от които не трябва да се крият, особено когато изпитват вина за поражението си. Когато другите правят грешки, дори големи, убедете се, че репресивната система няма да накърни тяхното самоуважение. Изразявайки разочарование, останете съюзник и правете всичко възможно, за да помогнете на служителя да се върне в правия път.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

юли 2021
П В С Ч П С Н
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031