За пръв път! Автомобилите на Tesla са в списъка на държавните поръчки на КитайПредишна статия
БАТ България с иновативно мулти-категорийно портфолио от продуктиСледваща статия
Горещи новини

10/10/24

Как Tesla се бори с детския труд в африканските кобалтови мини

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви, че ще разгледа трудностите на компанията по отношение на използването на детски труд във веригата за доставки на компанията. Предложеното от него технологично решение обаче не отговаря на исканията на активисти и правозащитници.

В последния си доклад за въздействието върху околната среда, Tesla заявява, че мината Kamoto Copper Company, която е собственост на глобалния минен гигант Glencore, е била подложена на множество проверки на работните условия. „Нашите преки доставчици се подлагат на външни одити, за да се гарантира, че в тези мини не се използва детски труд и че никакви материали от неоторизирани източници не навлизат в нашата верига за доставки“, пише компанията. „През 2023 г. бяха проведени четири одита, при които не беше открит нито един случай на детски труд в обектите на нашите преки доставчици“.

Въпреки това нито месечните сателитни изображения, нито одитите от трети страни ще решат настоящите проблеми с добива на кобалт и мед, според Кортни Уикс, изпълнителен директор на Investor Advocates for Social Justice. Според нея стъпките, предприети в Tesla, „дори не си струва да се споменават, тъй като на този етап ефективността е просто недостатъчна“.

Майкъл Познър, професор в бизнес училището Stern на Нюйоркския университет и директор на университетския Център за изследване на бизнеса и правата на човека, смята, че истинският проблем не е в това, което се случва в самата мина Kamoto Copper Company, а в съседните нерегламентирани мини.

Tesla уверява, че работи за намаляване на количеството кобалт, което използва, и ще премине към нови видове батерии с течение на времето. В допълнение, компанията все повече произвежда нови комплекти от кобалт за многократна употреба. През 2023 г. компанията заяви, че е рециклирала по този начин 117 тона метал. Мъск казва, че кобалтът представлява само 3% от масата на батерията на Tesla и че в бъдеще се планира напълно да се откаже от тази суровина. В литиево-железните фосфатни батерии, с които компанията вече е започнала да оборудва маркови електрически превозни средства, изобщо няма кобалт.

„Намаляването на дела на кобалт в батериите стана по-малко приоритет за много производители на автомобили поради ниските цени, причинени от текущия период на свръхпредлагане на кобалт на пазара“, казва Каспър Роулс, директор за анализ на данни в Benchmark Mineral Intelligence. „Въпреки че потреблението на кобалт постепенно намалява на база единица, общото потребление, дължащо се на нарастващия брой продажби, се увеличава и това значително надвишава всяко намаление на ниво на батерия.“

В статия за добива на кобалт от Женевския център за изследване на бизнеса и правата на човека се твърди, че най-добрият начин за справяне с проблемите на работния процес в занаятчийските мини е официалното признаване на ролята на такива предприятия във веригата на доставки и подобряването техните условия на труд. „Вместо да игнорират случващото се и да се преструват, че няма проблем, те трябва да признаят, че да, това също е част от нашата верига за доставки и ние ще направим всичко по силите си, за да гарантираме, че има процедура за формализиране на обектите за да няма деца и хората да работят при безопасни условия”, заключават експерти.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Новини на български

Календар

октомври 2024
П В С Ч П С Н
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031