Жан Котан – изпълнителен директор на МЕТРО България
Ние сме партньор на независимия бизнес. Това е нещо уникално, което дори след 25 години продължава да е най-значимия принос в икономиката на страната. Имаме принос около 5% от БВП на България.
Не сме ритейлър. Нашият пазарен дял е 10%. Много малък процент, но това е доказателство за това колко фраментиран е този пазар.
75% от пазара се движи от доставки в България. Клиентите искат стоката им да бъде доставена. Затова преди 7 години в София отворихме платформа, чиято единствена цел е да обслужва нашия бизнес с доставки за нуждите на професионалните клиенти в София и региона.
Преди 2 години започнахме симплементирането на нова стратегия, чиято цел е да ни върне към корените, защото преди 25 години, когато отворихме магазините в София и Пловдив, дойдохме в България като търговец на едро. Но поради много причини направихме завои от търговец на едро към търговец на дребно и станахме хибрид. Затова решихме да се върнем обратно към корените си и да засилим още повече силните си страни.
Да сменим модела на търговията не означава само техническа промяна, а на първо място е промяна на културата.
Инвестираме два пъти повече отпреди. Вложенията ни не са насочени към отваряне на нови обекти. Три са основните области върху, които работим – нашите цени, което е огромна инвестиция, за да може да предложим тези 3 ценови нива, трябва да отделим доста от самите нас. Второ в пътя към пазара и с франчайз модела и услуги на доставка. Тази година инвестирахме в разширението на зоната на доставки във Варна и Бургас, защото потенциалът е огромен в морските градове. Имаме и един проект в Пловдив и отново в София.
Третото, в което инвестираме, са нашите хора. Моделът на търговия на едро е бизнес базиран на отношенията между хората.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !