Висшият мениджмънт на компаниите не е готов за изкуствения интелектПредишна статия
Чар по кралски! Как Следваща статия
Горещи новини

20/06/24

Как пазарува българинът (видео)

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Цената продължава да бъде изключително важна за 82,8% от българските потребители, но последните данни отбелязват преднина на качеството, което е много важно за 93,8%. Това показва проучване на Лидл България сред близо 120 000 души,  проведено през април 2024 г. чрез анкета в мобилното приложение Lidl Plus.

Високо качество, изгодни цени, оптимално съотношение качество-цена, бързо лесно и удобно пазаруване. Това са най-важните фактори, за да изберат къде да пазаруват, според потребителите, участвали в анкетата.

Българските потребители следват европейската и глобална тенденция за стабилен интерес към здравословните продукти, както и тренда за нарастващо предпочитание към устойчиви продукти, произведени с грижа за хората и природата.

“С това проучване на нагласите на огромен брой хора на практика получихме обратна връзка, че предимствата на Lidl съвпадат с потребителското търсене. Хората ни избират именно заради това – високо качество, изгодни цени, бързо и лесно пазаруване. Тези предимства са заложени в нашия бизнес модел на смарт дискаунтър, в основата на който са собствените марки и ефективните процеси. Така не се налага потребителите да избират между цена и качество, защото получават и двете, пестят средства и време за важните неща. Това ние наричаме умно пазаруване и то е актуално не само днес, заради предизвикателната среда. Този модел е устойчив, защото се фокусира основно върху ползите за потребителя“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

"Проектът за касите на самообслужване е много интересен, защото има няколко различни аспекта. От една страна се приема изключително добре в магазини, в които имаме висок процент на картови разплащания, т.е. това върви ръка за ръка – дали имаш принципен афинитет към по-технологични решения и по-безкешов начин на поведение като потребител.

На второ място много бързо започнаха да свикват хората, особено като възложихме на един човек, който да е там, за да отнема страха, че нещо може да се случи.

Ако определени магазини стартират с 18-20% клиенти, които приемат веднага касите за самообслужване, много бързо стигаме до 30-те процента и нагоре.

Третата констатация е, че ние все пак не можем на касите за самообслужване да не спазваме законовите изисквания. А преценката 18+ в днешно време е доста трудна по отношение на продажбата на алкохол и цигари.

По отношение на цената и други елементи, там също е деликатно, защото има опити за злоупотреба и техническите средства и личното наблюдение на служителя и на секюритито много помагат да се ориентираме какво се случва.

Има и още един момент, че като в началото хората смятаха касите за самообслужване само за бързи покупки, сега все повече виждаме големия пазар. Наблюдавайки това започваме да правим подобрения. Примерно да включваме везни с по-голяма вместимост. В няколко магазина правим експеримент да може да се пъхне самата количка без да наруши функционалността на касите за самообслужване и ние се учим в движение, защото виждаме как от 10 броя покупки, с които минаваш на касите на самообслужване, сега виждаме огромните колички. Нещо, с което и ние трябва да отговорим веднага, да тестваме кое е по-добре, за да може клиентът да го усети като удобство.

Смисъла на дигиталните и автоматизационните решения е там, където човешкият фактор не може да бъде заменен, е ти да му освободиш времето и вниманието, за да го посвети точно на тези ексклузивни неща – да изпече хлебчета, като види че вън времето е по-хубаво или мача започва скоро."

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Новини на български

Календар

юни 2024
П В С Ч П С Н
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930