
От януари до август продажбите на американски лаптопи Dell и Apple са паднали с над 80%. Значителното намаление беше потвърдено от представители на Marvel Distribution, M.video-Eldorado и Citylink.
В същото време броят на китайските лаптопи, продадени на фона на напускането на конкурентите от руския пазар, се е увеличил значително от януари.
Общо търговците на дребно са продали 1,9 милиона лаптопа през първите осем месеца на 2022 г. В същото време през август са продадени само 178 700 устройства, което е с 43% по-малко от януари 2022 г. Лидерите за този период по отношение на продажбите са американската HP, въпреки силния спад, нейният дял е 21%. През лятото компанията обяви, че ще изтегли изцяло бизнеса си от Русия и Беларус.
Следват китайските Lenovo (18%), Acer (13%), Asus (12%) и американските Apple (8%). Пазарният дял на Huawei и Honor през първите осем месеца е съответно 7% и 6%. Говорител на Marvel Distribution каза, че в началото на годината е имало „много големи“ доставки на HP и Lenovo и дистрибуторите все още имат няколко останали устройства.
Няма нищо изненадващо във факта, че много марки, които са напуснали Русия, все още са на върха на продажбите: запасите, които са били на вътрешния пазар, и паралелният внос влияят, отбелязват експерти. Спадът в продажбите е повлиян от намаляването на разходите за подмяна на оборудването, намаляването на складовите наличности и масовото напускане на ИТ специалисти.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !