Производителят на KitKat – инвестиционната група ShareAction, призова Nestle да намали дела на нездравословната храна, които произвежда, и да "изиграе своята роля" за световното здраве. Според компанията 40% от продажбите на ежедневни храни на Nestle в Обединеното кралство са с високо съдържание на сол, захар или мазнини.
Nestle заяви, че отчетът й за влиянието на нейните продукти върху здравето върху глобалните й продажби е първи в света и обеща да си постави цел за по-здравословни продукти още тази година.
През април ShareAction пусна нова зърнена закуска KitKat в Обединеното кралство. Тя съдържа 7,4 гр. захар на порция вместо 30 гр. Това е по-високо от препоръчителния среден прием на рафинирана захар от възрастни.
Nestle сподели, че зърнените закуски KitKat са предназначени да се консумират "от време на време, като снизходителна" опция за закуска.
Призивът на KitKat идва преди годишното събрание на акционерите на Nestle на 20 април. „Nestle каза, че иска да продава по-здравословна храна, но не даде гаранции, че ще се справи и с продажбите на по-малко здравословни храни, което е от съществено значение за обръщане на вълната срещу вредните последиците от лошото хранене, свързано с прилагането на диети", каза Саймън Роусън, заместник-изпълнителен директор на ShareAction.
Той добави, че швейцарският хранителен гигант трябва да „ребалансира“ продажбите си, за да осигури балансирано хранене „достъпно за хората по света“.
Говорител на Nestle съобщи, че през март са поставили нов стандарт в корпоративната прозрачност. „Ние сме първата компания, която обяви хранителната стойност на цялото ни глобално портфолио спрямо една-единствена външно призната схема за профилиране на хранителни вещества“.
Последните изследвания на Световната федерация за борба със затлъстяването показват, че над половината население на света ще бъде с наднормено тегло или затлъстяване до 2035 г., освен ако не бъдат предприети "сериозни и незабавни" действия.
ShareAction писа до бордовете на различни хранителни фирми, включително Kellogg’s, Danone и Kraft Heinz, призовавайки за повече прозрачност и за определяне на хранителни цели. Nestle, която също така произвежда минерална вода Buxton и кафе Nescafe, заяви през февруари, че понася "значителен" удар върху печалбите си, тъй като цените на хранителните съставки достигнаха рекордни нива.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !