Практики, които ще ви помогнат да си спечелите авторитет (ЧАСТ II)Предишна статия
Печелившата схема на Уорън БъфетСледваща статия
Горещи новини

28/09/21

Герджев: Колаборациите между малките пивовари са една чудесна практика

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Името на Александър Герджев се свързва с бирата. В действителност обаче той превръща хобито си в професия. Първоначално е собственик на езиково учелище в центъра на София, в което преподава на чужденци български език. През същото време обаче все по-усилено работи и в друга сфера, която днес го прави популярен – производството на крафт бира, което днес го е направил собственик на една от най-известните у нас марки за бира – „Диво Пиво“. През тази година компанията се включи и в инициативата I AM AMAZING. Ето какво сподели Герджев с читателите на B2B Magazine за тънкостите по производство на крафт бири.

Господин Герджев, Вие сте един от първите производители на крафт бира у нас. Как се промени крафт бирената индустрия през годините?

Крафт бирената индустрия в България се развива със страхотни темпове. Когато започнахме да продаваме за първи път своята бира, хората бяха доста скептични относно това кой би пил подобно нещо. Отне ни няколко години да разчупим малко представите за бира в София, а донякъде и в България.

Как се раждат новите вкусове на Диво Пиво?

Нашият екип винаги е обичал да експериментира. В бирата сме слагали какво ли не – кориандър, портокалови кори, лайка, шипки, ягоди, домати, дори и репички, като това са само част от нещата, за които мога да се сетя в момента. Следим също и тенденциите в Европа и по света.

Коя е бирата, от която сте продали най-много, и на какво се дължи според вас?

Най-продаваната ни бира е тази, с която влязохме на пазара на първи май 2014-та година, най-вече защото е доста балансирана и лесна за пиене и допада на широк кръг от хора, а и е в бутилка от половин литър, което за доста потребители е предпочитаната опаковка.

Кои са трудностите в пивоварския бранш през последните години?

Последната година и половина беше доста трудна за нашия сектор, поради факта, че нашата бира се пие основно по барове и ресторанти, които бяха затворени. Много малка част от малките независими пивоварни в България получиха някаква компенсация за това. Повечето разчитаха на онлайн магазините си и на редовните си клиенти, за да останат на пазара.

Какво трябва да се направи още за развитие на B2B бизнеса в бранша?

Малките независими пивоварни в България се обединихме в една асоциация, която тепърва ще се задейства и ще заработи в полза на нашия бранш. Познавам се лично с всички собственици на малки пивоварни и често си помагаме взаимно. Смятам, че този сектор тепърва ще изненадва приятно своите потребители.

Какъв е Вашият съвет към конкурентите, които тепърва стъпват на пазара?

Ако не са изключително добре подготвени финансово и със значителни познания в областта, изобщо да не започват. Не знам защо цари някаква илюзия, че бира се прави и се продава лесно. Това е изключително деликатен продукт, който се произвежда доста трудно, лесно податлив е на инфекции и дори и минимална грешка в производството му води до нежелани вкусове и некачествен краен продукт.

Вие сте от пивоварите, които не се притесняват от колаборации – ще видим ли от вас скоро бира като Plum Ale – съвместното ви творение с Blek Pine?

Смятам, че когато две пивоварни се обединят да направят заедно бира, всеки има какво ново да научи от другия и колаборациите са една чудесна практика, така че отговорът ми е „да”, очаквайте нови съвместни творения между нашата пивоварна и колеги от бранша.

Коя е най-интересната комбинация от вкусове, която сте прилагали някога в своя рецепта?

Трудно ми е да избера най-интересната комбинация от вкусове. Доста хора помнят преди време една наша бира с цвекло, репички, естрагон и розмарин, която изненада приятно феновете на по-интересни бири. Лично моят фаворит е една наша бира от миналата година с лайка и кориандър, както и една друга с портокалови кори.

Каква е бирата, с която се включихте в каузата I AM AMAZING, и как оценявате инициативата?

Каузата I AM AMAZING е една страхотна идея без аналог в бирения свят. Поне аз не съм чувал до сега 10 пивоварни да се обединят заедно и да предложат интересни и тотално различни бири под едно и също име. Ние избрахме да сварим нещо извън нашия производствен комфорт – една доста охмелена и сочна бира в стил Session IPA. Ако съдя по това колко бързо се изпива, явно се е получила много добре.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Новини на български

Facebook

Календар

септември 2021
П В С Ч П С Н
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930