В началото на пандемията от COVID-19, когато много магазини затвориха и потребителите преместиха пазаруването си към уебсайтове, повечето анализатори прогнозираха, че пандемията ще ускори растежа на онлайн продажбите и че Amazon.com Inc. ще бъде големият победител от това развитие.
Сега, след като пазарът утихна след пандемията, можем да кажем, че нито едното, нито другото се случи.
Като част от наскоро публикувания доклад Top 1000/Top 500 от Digital Commerce 360, беше изследван растежа на електронната търговия от 2019 г. до 2023 г. за 1000-те най-големи търговци на дребно в Северна Америка и производители на потребителски марки според глобалните онлайн продажби. И имаше доста изненади.
Как пандемията повлия на ръста на продажбите за Топ 1000 онлайн търговци на дребно?
Вярно е, че онлайн продажбите на въпросните компании нараснаха бързо по време на пандемията. Всъщност техните глобални приходи от електронна търговия надхвърлиха 1 трилион долара през 2023 г. за първи път, нараствайки с 6,9% спрямо 2022 г.
А за 2019-2023 г. онлайн продажбите за Топ 1000 се увеличиха със стабилен комбиниран годишен темп на растеж от 17,2%, почти удвоявайки се през този период. Но онлайн търговията на дребно растеше с още по-бързи темпове преди да удари коронавируса. Топ 1000 отбелязаха 18,6% общ годишен темп на растеж от 2016-2019 г., доста над CAGR от ерата на пандемията.
Колко бързо растеше Amazon по време на пандемията?
И докато Amazon (№ 1 в Топ 1000) се справи добре по време на пандемията, като отчете 17,8% ръст за петгодишния период, базираните в магазини търговци на дребно колективно се справиха още по-добре, нараствайки с 19,2% годишен темп.
В резултат на това техният дял от Топ 1000 продажби се увеличи до 34,0% през 2023 г. от 31,8%. Делът на Amazon също нарасна, но по-скромно, до 38,7% през 2023 г. от 38,0% през 2019 г.
Amazon представлява 7,4% от глобалните онлайн продажби на дребно през 2023 г. Но това глобално число включва 2,17 трилиона долара в продажбите на електронна търговия на дребно в Китай, където Amazon на практика вече не се конкурира. Като изключим Китай, Amazon представлява 12,2% от онлайн продажбите на дребно в останалия свят. Това по-точно отразява неговото господство навсякъде освен в Китай. Сред тези, които губят позиции по време на пандемията, бяха 416-те топ 1000 търговци на дребно. Техният дял от Топ 1000 продажби намаля до 10,3% през 2023 г. от 11,8% през 2019 г.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !