
Подразделението за международна електронна търговия на Alibaba Group, което включва AliExpress и Lazada, проучва възможността за IPO в САЩ, съобщава аг. Bloomberg, позовавайки се на свои източници.
Първоначално публично предлагане за International Digital Commerce Group (IDCG) на Alibaba все още се обсъжда и размерът му все още не е определен. „Бизнес групата преговаря с няколко банки, които биха могли да помогнат за стартиране на IPO през следващата година“, посочва източник на аг. Bloomberg, пожелал анонимност.
IDCG – едно от шестте подразделения, на които е разделена Alibaba, се конкурира с компании като Amazon на пазари извън Китай. Оценките за стойността му варират: през март Morgan Stanley оцени "международни" проекти за търговия на дребно, включително Lazada и Trendyol, на около 29 млрд. USD. В същото време, според китайската брокерска компания CICC, може да струва 39 млрд. USD.
Китайският технологичен гигант Alibaba, който има пазарна капитализация от около 220 млрд. USD, обяви, че ще раздели бизнеса на 6 основни подразделения в края на март. Подразделенията независимо ще набират средства и ще планират първични публични предлагания. „Само чрез самореформиране можем да създадем бъдещето“, казва Даниел Джан, главен изпълнителен директор на Alibaba Group, в писмо, изпратено до служителите. Той подчертава, че това е „най-важната организационна промяна в Alibaba от 24 години насам“. Преминаването на Alibaba към холдингов модел съвпадна с пристигането на милиардера, съосновател Джак Ма, в Китай. През 2020 г. речта на Ма, критикуваща китайските регулатори, накара Пекин да отмени IPO-то на Ant Group. След това Ма напуска Китай и прекарва повече от година извън страната.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !