Турбуленцията на пазара на труда не е най-приятната ситуация. Но за ръководителите и работодателите това е възможност да подобрят своята стратегия за набиране на човешки ресурси и да увеличат ангажираността на екипа. Кои са правилните действия за наемане и задържане на квалифицираните служители?
Наемете правилните хора
„Наемането е догадка“, казва бизнесменът Гари Вайнерчук. И това твърдение не е лишено от истина. Като правило, ако наетият служител отговаря на основните ценности и култура на компанията, това води до дългосрочни и взаимноизгодни отношения. Прибързаното и небрежно наемане само увеличава текучеството в организацията.
Покажете искрена признателност
Изследванията на McKinsey показват, че служителите биха искали работодателите да инвестират повече в тях. Разбира се, добрата заплата и бонусите са важни, но служителите трябва да се чувстват оценени.
Изразете искрено признание и благодарност. Например, ако екипът е завършил сериозен проект, можете да дадете на всеки личен подарък, а ако служителите се чувстват преуморени, дори да осигурите допълнителен почивен ден за „презареждане на батериите“.
Предлагайте професионално развитие
Уебинарите, семинарите и менторството са доказани начини да покажете на служителите колко са важни за компанията. Това повишава не само самочувствието на служителя, но и неговата привлекателност по отношение на кариерата.
Не пестете от заплата и бонуси
Конкурентните заплати и бонуси правят възможно привличането и задържането на най-добрите изпълнители.
Струва си да се има предвид, че през последните 2 години балансът между работа и живот стана не по-малко важен за търсещите работа от тяхната заплата.
Осигурете задачи, които ще ви позволят да изразите себе си
Най-продуктивните работници са естествено конкурентни. Попадайки в напрегната ситуация, те показват най-добър резултат.
Трябва да се има също така предвид, че най-продуктивните служители могат да се отегчат, ако не се изправят редовно пред нови предизвикателства.
Осигурете гъвкавост и възможности за баланс
Продуктивната работа е много по-важна от часовете, прекарани в офиса. Сега повече от всякога е трудно да се лавира между живота и работата. Уверете служителите, че разбирате ситуацията и че сте готови да предоставите разумна помощ за постигане на баланс между работата и личния живот.
Това е един от най-важните фактори за задържане на служителите. Мнозина подценяват колко важно е лидерът да проявява загриженост и да не изисква от подчинените си „възстановяване на изразходваното време“.
Поддържайте добри взаимоотношения в екипа
Лидерът трябва да се чувства отговорен за бизнес културата. Поддържайки взаимоотношения с всеки член на екипа, той укрепва връзката си с компанията.
Създайте възможности за растеж Осигуряването на достатъчно възможности за развитие в рамките на една организация не е лесно. Откровеното обсъждане на кариерните цели, възможности и предизвикателства обаче ще помогне да се разбере кой служител трябва да бъде разгледан за повишение.