Заплатите на работещите в GoogleПредишна статия
Д-р Костурски: Клиничните проучвания са възможност за живота на пациентитеСледваща статия
Горещи новини

06/12/22

Първият „зелен“ Kaufland отвори врати в Горубляне

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Kaufland България открива своя 13-и хипермаркет в София. Особеното при него е, че това е първият „зелен“ хипермаркет на веригата. Той е изграден изцяло според най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и е оборудван с редица щадящи околната среда системи. С откриването на новия магазин, общият обем на инвестициите на компанията в столицата надхвърля 335 милиона лева, а броят на обектите на веригата в България стават 63.

Днес откриваме най-модерния и зелен хипермаркет на Kaufland България, с който уверено продължаваме експанзията си в София. С всички внедрени иновативни технологии в него, хипермаркетът в „Горубляне“ реализира на практика политиките за устойчиво развитие на нашата компания. Вярвам, че в комбинация с изключително голямото разнообразие от над 17 000 качествени и свежи стоки на атрактивни цени, които предлагаме на клиентите ни, новият ни хипермаркет ще се превърне в притегателна точка за живущите в района“, коментира главният изпълнителен директор на Kaufland България Иван Чернев.

Имотът, върху който хипермаркетът е построен, е над 15 000 кв. метра, от които над 2500 кв. м. са търговска площ. Разгърнатата застроена площ на сградата е над 10 300 кв. м. Това е вторият обект на ритейл лидера в столицата, който е разположен на два етажа, като за клиентите са предвидени 214 паркоместа. Над 6 000 кв.м. от площта на имота са превърнати в парк, в който са засадени 300 дървета и 1000 храсти.

Новият хипермаркет е първият „зелен“ магазин на веригата у нас. Той е изграден според най-модерните стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство, оборудван е с редица щадящи околната среда системи и се захранва със 100% „зелена“ енергия. Хипермаркетът има иновативна климатична система, която се захранва с остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения и не използва фосилни горива. Хладилната инсталация на обекта се захранва с нискоемисионен хладилен агент. Всички витрини са затворени с вратички – мярка, която допълнително намалява въглеродните емисии със 180 т. CO2 годишно. Цялото осветление на хипермаркета е LED, чрез което се постига около 30% икономия на енергия и допълнително се намаляват вредните емисии. На покрива на новооткрития обект предстои да бъде разположена фотоволтаична инсталация, която ще покрива приблизително 20% собствените нужди на хипермаркета на годишна база. Чрез тази мярка компанията ще реализира целта си да намали с 15% годишния си разход на електроенергия през 2023г, чрез собствена соларна инсталация, понижавайки въглеродните си емисии с над 100 т. годишно.

Господин Чернев, как се променят потребителските навици през последната година?

Клиента е много по-добре ценово ориентиран, т.е. промоционалните стоки се търсят все повече и купувачът избира между собствена марка и бранд. Има стокови групи, които с развитието на цената им, клиентите са много по-внимателни към тях.

Това какво ще бъде през зимата, никой не може да каже – тревожат се клиентите, треможим се и ние от ритейлите.

Как се развива онлайн покупките?

Понамалиха се, особено през лятото, когато хората са на почивка и не са по градовете си, но в момента се стабилизират.

На какъв етап е проектът с „Халите“?

Ние сме собственик на „Халите“. Работи се много интензивно и вървят съгласувания с институциите по този много важен за нас проект, но още е много рано да се каже кога ще бъдем готови.

Какво е вашето мнение за въвеждането на депозитната система?

При нас всичко се тества, проверява и се осмисля на регионално ниво. Ние имаме ясно изградено виждане и цели за постигане на зелена ефективност и ги следваме.

Веган марката „K-take it Veggie“ специално за Kaufland ли е?

Да, това е международна марка на Kaufland! Засега продуктите се внасят от чужбина, но има ясно разработена идея и за България, т.е. да има продукти, които да се произвеждат и у нас. Ние имаме такива примери с продукти като млякото К-Classic – киселото и прясното, се произвежда в България.

Как се развива собствената ви марка „Брей“? Изключително добре. Вече имаме 150 артикула от нея.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

декември 2022
П В С Ч П С Н
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031