Кауфланд откри втория си най-модерен магазин в БългарияПредишна статия
Появи се силен купувач на Robinhood, съоснован от българинСледваща статия
Горещи новини

14/08/22

Как Spotify, Netflix, Amazon и Google разработват продукти

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Продуктовите екипи често повтарят стратегия, която е работила в миналото. Особено печеливша е тя, ако е взета назаем от успешна технологична компания. Предлагаме ви 4 различни, но успешни стратегии за разработване на продукти, които ще ви позволят да създадете свой собствен план или да подобрите съществуващ.

Spotify: независими и мотивирани екипи

Световно известната стрийминг платформа има специална организационна йерархия. Вместо обичайната структура на управление, са обособени различни видове групи, наречени отряди, племена, съюзи и гилдии. Това е напълно ново обозначение за групови структури, отразяващо „ориентирано към растежа мислене“.

Всеки продуктов екип (Squad) може да избере предпочитания от него метод за управление на проекти – Agile Scrum, Kanban или други. Макар и независим, Spotify насърчава Squads да работят заедно за постигане на цели от високо ниво. Когато няколко "отряда" се съберат, за да постигнат подобна цел, такава съставна групова структура се нарича "племе".

Следващата категория е "Капитал", която е независима организация със силно развита специализация в специфични области като осигуряване на качество, потребителско изживяване, сигурност на приложенията и т.н. По правило „Главата“ включва старши специалисти или архитекти, които помагат на всеки „Отряд“ да подобри качеството на продукта.

В допълнение към тези основни роли има и други класификации в модела Spotify.

Схемата е най-добра за: Технически лидери, които биха искали да вдъхновят екипа да ускори развитието, като същевременно поддържа лесна комуникация между екипите.

Amazon: работи обратно

Това е доста интересна тактика, чиято основна идея е да се направи обратен инженеринг на продукта, като се започне от гледна точка на клиента.

Интересното е, че се предлага да започне директно с прессъобщение, обявяващо продукта на пазара. В началото звучи странно, но основната цел е незабавно да се оценят пазарните възможности. Ако даден продукт не работи за вас, тази стратегия предлага най-бързия начин да разберете.

Ако идеята за продукта изглежда пазарен хит, тогава останалите стъпки в тази стратегия се извършват по такъв начин, че процесът се прехвърля на вътрешни работни екипи.

Схемата е най-добра за: Тези, които са фокусирани върху разработването на напълно нов продукт.

Netflix: Максимално приемане и задържане на клиенти

Като услуга за стрийминг на филми, Netflix има крайната цел да привлече повече абонати към своята платформа и да ги задържи възможно най-дълго. Стратегията за разработване на продукти на компанията е създадена специално за постигане на тази крайна цел и съдържа 4 основни подкатегории:

* персонализиране,

* оригинално съдържание,

* изживяване при гледане,

* интерактивно разказване на истории.

Тези основни насоки помагат да се създаде уникален продукт с високо призната марка на пазара. Цялата работа попада в горните категории и се извършва на тримесечна база. Следователно, всяка актуализация на продукта има за цел да постигне всички тези цели, като в крайна сметка предоставя по-добро потребителско изживяване.

Схемата е най-добра за: Компании, които искат да увеличат максимално ангажираността на клиентите.

Google: диверсификация на продукти и услуги

Технологичният гигант Google прави всичко – от инструменти за производителност, развлекателни услуги до хардуерни устройства като телефони Pixel. Затова е толкова интересно да разберем как той разработва своите продукти.

Основната цел на Google е да създаде екосистема, която улавя потребителите, ги задържа и консумира повече продукти на Google.

Благодарение на непрекъснато подобряващата се екосистема, компанията генерира все повече и повече печалби, както и устойчива осведоменост за марката и привлича нови потребители на Интернет.

Съдейки по разширяването на продуктовото портфолио на Google, компанията има 2 подстратегии.

Придобиване на фирми и продукти. Като лидер в технологичната индустрия, Google понякога привлича нарастващи таланти чрез придобиване на продукт или компания. След това придобитият продукт се разработва под марката Google.

Вертикална интеграция в различни индустрии. Google не се ограничава до информационни технологии или интернет услуги. Също така си сътрудничи с други индустрии като компютърен хардуер, маркетинг и развлечения. Те продават услугите си на различни сектори чрез специализация и печелят повече приходи.

Схемата е най-добра за: Големи разработчици на софтуер. Стратегията обаче може да послужи като вдъхновение за малки и средни компании.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

август 2022
П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031