Как оцелява малкият бизнес в новата реалност (ЧАСТ I)Предишна статия
Накъде се пренасочва руския газ предназначен за ЕвропаСледваща статия
Горещи новини

14/08/22

Как оцелява малкият бизнес в новата реалност (ЧАСТ II)

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

„Специалната военна операция” в Украйна оказа значително влияние върху икономическата ситуация в Русия. Малките предприятия са силно засегнати. Около 20% от тях са съкратили или уволнили служители на фона на кризата и санкциите. Много от тях отбелязаха спад на приходите с над 50%, а някои трябваше да закрият напълно.

Какво правят в създалата се ситуация собствениците на малки компании?

Александър Остриков, ръководител на студио за дизайн Redmedved

„Сега цените се повишават, поне у нас. Ако оборудването се повреди, няма да има с какво да го замените. В по-голямата си част това е много неразбираема, нестабилна ситуация. Например, ще сключим договор за няколко месеца и доларът ще се срине и ще работим на загуба“, казва Остриков.

Търсенето значително се промени. Работихме със Запада, мечтаехме да работим с големи компании, имахме какво да предложим. Сега всичко е затворено, има момент на негативност от страна на западните компании, невъзможност да се получават пари от там. Най-важното е, че никой не иска да работи и, изглежда, няма да иска.

Хората, които са имали някакви задачи, проекти, идеи, те също се отдръпват – не трябва да го реализират, трябва да изчакат, да видят какво ще се случи. И най-важното е, че трябва да се пестят пари. И сега, изглежда, всички започват да пестят. Проектите станаха много по-малки. И най-лошото е, че ако беше някакъв кратък период, тогава щеше да се изчака, както беше при коронавируса. Не само, че заплатите бяха намалени, хората преминаха на тридневна работа. Затворихме за близо шест месеца, защото трябваше да изчакаме този момент, за да разберем дали ще има някаква яснота. И сега има чувството, че няма да свърши скоро. Вече сме претърпели съкращения и най-вероятно ще има още. Засега изглежда, че бизнесът ще трябва да бъде затворен изцяло.

Опитваме се с всички сили да дадем работа на служителите, но парите и стабилизационния фонд, разбира се, свършват. Чувствам се отговорен към момчетата, които работят с мен, и разбирам, че в тази ситуация всеки може да остане не просто без работа, а директно наистина гладен. А не трябва да е така“, казва Остриков.

Алиса Макарова, маркетолог и експерт по личен бранд

„През последния месец и половина у мен течеше процес на адаптация всеки ден. Нямаше ден, който да съм прекарала в най-спокойно състояние, и разбрах, че имам добре работеща автоматизирана система, която ми позволява да живея през тези неспокойни дни спокойно.

По отношение на създаването на личен бранд, след блокиране на Instagram, фокусът на вниманието на хората се прехвърли към Telegram и VKontakte. И всичко зависи от това какъв е човекът. Например, жена в отпуск по майчинство, която е пекла торти и по принцип е имала доста лоялна аудитория, ще се затрудни да се адаптира към Telegram към неговите формати и инструменти. По правило те отиват във VKontakte. Ако това е някакъв солиден експерт, например за инвестиции, той ще се чувства доста комфортно в Telegram, там има абсолютно всичко за него.

През последните няколко години всички се превърнаха в блогъри. В тази тема съм от 8 години, така че съм една от онези, които дори бяха свидетели на появата на блоговете в Instagram и появата на нова модна професия „продуцент на информация“. Мисля, че Instagram няма да бъде отблокиран и социалната мрежа ще залезе, там ще остане само най-лоялната аудитория, с която можете директно да изградите нормални отношения.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

август 2022
П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031