YAZAKI България - Работодател на 2014Предишна статия
Следваща статия
Горещи новини

08/02/25

„Додони” – кафене, сладкарница и още нещо...

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Димитриос Алафоянис, управляващ директор на „Додонис Балкан Франчайзинг” и „Додонис” ООД (дружеството е собственик на магазина) и Ставрула Цекура – интериорен дизайнер на Додони.

Д. Алафоянис: Когато планирахме този проект с моя приятел и партньор в бизнеса Йоргос Даскалакис, създадохме един амбициозен план: да донесем най-високо качество в гама изискани десерти и сладоледи в България, за да достигнем европейско ниво на качеството в тази област. За западноевропееца да се наслади на висококачествен десерт в елегантна среда е нещо като церемония – специални „часове щастие” (игра на думи на английски език с времето за намаления на някои продукти – бел. пр.), планирани в седмичното разписание на нечий личен живот. Искахме хората тук, в нашия магазин, да намерят и да се насладят на всички елементи, които изграждат този висш статус. В същото време, сладкарницата трябва да бъде шоурум за тези, които се интересуват от откриване на подобен магазин някъде другаде, ако говорим за франчайз. Хората в София обичат нашия магазин, ние често работим само с предварителна резервация, но вече открихме втори фирмен магазин „Додони” – като франчайз. И още нови предложения ни чакат в офиса – да ги разгледаме и да работим.

Какво е специалното в кафенета „Додони”?

Д. Алафоянис: Това е пълен пакет от елементи, които съставляват най-висшия статус –

като символ в дадена област на нашия личен живот. Комбинация от изключително привлекателна среда с красив интериор, вижте клиентите ни, вижте персонала, обслужването и, разбира се, най-висококачествени продукти. Място, където човек може да намери себе си, да общува сърдечно, да си уговори среща или да дойде със своята половина или с цялото семейство. Магазинът е разделен на три зони: весела глъчка, там, където избирате сладолед или десерт – в зоната на сладкишите, наситено с цветове; вътрешният салон с естествени дървесни цветове и небе – за тих и спокоен престой, цветовата гама е ненатрапчива, и външната тераса, където човек може да се наслади на аромати от вкусове под открито небе и приветливо слънце. Продуктите „Додони” са най-продаваните в Гърция, а сега – и в България. Замразеното кисело мляко е сред най-купуваните продукти във Великобритания, Швеция, Белгия и вече и в Германия. Сладоледът ни е №1 в Гърция, а домашно приготвените гофрети са обожавани навсякъде. Същността на всичко при нас е да предложим най-високо качество. Фирмата майка произвежда всички продукти, на основата на екологично чисто прясно мляко. Нашите продукти са истински – замразеното кисело мляко е от истинско кисело мляко, а не сладолед с вкус на кисело мляко, както е при други производители. Гофретите се приготвят по домашна рецепта и не като за промишлени количества.

Как да се намери точното място за среща? Какво трябва да знаем?

Д. Алафоянис: Основните критерии за избор на място за среща, са общо валидни за всички, а това, което добавяме, е да увеличим удоволствието при избора на заведение за среща. Как? Удоволствието е наука и ние сме майстори именно в това. Всеки детайл е от значение,  за да предложим на нашите клиенти най-високо удовлетворение. Ако човек трябва да прекара няколко часа концентриран и да работи, ние можем да гарантираме, че ще превърнем тези тежки часове работа в приятни часове работа. Правим го по няколко начина. Разбира се, всеки знае, че нашият мозък се нуждае от нещо сладко, за да си помогне в мисленето. Също така получавате удоволствие от храната, от десерта, например, който подобрява настроението и влияе положително върху нашата психика. Представете си, какво ще стане, ако всичко това се случи в красива, предразполагаща среда, да сте обслужван от усмихнати сервитьорки, да сте дискретно заобиколен от хора, вместо да стоите изолиран в тесния офис, заобиколен от бели стени.

Доказано е, че всички елементи, изброени по-горе, подобряват работата на мозъка ни и ежедневно повишават настроението ни.

Какви са новите тенденции в съвременния дизайн на обществени места/сгради?

Ст. Цекура: Най-новата тенденция е да се създаде място, където клиентът да се чувства като в свои води, то трябва да носи стандарта за ексклузивен клуб, но да е отворен за всички. Гражданинът има право и възможност да се адаптира към най-висшите стандарти, да се отнасят към него като към ВИП персона. Така че основните елементи на интериора трябва да бъдат глобални, много елегантни, да доказват качество и висши стандарти навсякъде и във всичко, но и уникално да предават послания, обогатени от това, което вече съществува. „Съвременен” не означава „модерен”, а комбинация от елементи, които хората харесват в този период от време. Това могат да бъдат винтидж детайли, класически и съвременни компоненти, събрани заедно. Ние трябва да изучаваме хората в обществото, в което искаме да построим нашето заведение, да изучим тяхната култура, навици и тенденции – къде и как предпочитат да прекарват свободното си време, какво действително смятат за релаксиращо или мотивиращо свободното им време.

Това, което сме проектирали тук, е смесица от елементи, съществуващи заедно – топли цветове в зоната на сладкарските витрини, когато човек отива, за да избере какво желае. След това има успокояващи цветове в салона, светла дървесина с формата на пчелни кошери – за да подчертаем, че продуктите ни са естествени, както и светло синьо – за да покажем ясното гръцко небе. Можем да говорим и за едно докосване до митологията, играта със светлините в горната част на заведението ни напомня на Олимп, планината на митологичните гръцки богове. Разбира се, на една от стените реших да подчертаем международния облик на „Додони” – направихме мозайка с имената на градовете, в които марката присъства на пазара.

Формата на мебелите и декорацията е подбрана внимателно – за да се покаже един много атрактивен външен вид, елегантност, поглед към модерното и изключителното. Заведението ни действително се смята за символ в областта си и аз съм много щастлив, че моята концепция за интериорен дизайн е номинирана за награда.

Когато трябва да изберем материали, осветление и аксесоари, какво трябва да помним?

Ст. Цекура: Прекалено обширен въпрос е, за да го обясня в подробности. Проектирал съм не само интериора, но и архитектурния чертеж. Като казвам, че човек има нужда от основа, трябва да спомена следното: израснах в дома на човек (баща ми), който работеше в промишленото производство на материали за строителството, след това продавах мебели за офиси и домове, занимавах се с производители на дърво, метал, кожа и т.н. Учих и архитектура на интериорен и графичен дизайн. Така че за този проект съм изготвил всичко: от празното помещение и саморазливните замазки до металните конструкции, функционалността на оборудването и мебелите, както и вътрешната декорация и осветление.

Освен другите материали и хубави стилове за проекта на „Додони” използвах скрито осветление около бара, за да подчертаем фасадата от синьо-зелен бамбук и хубавата украса. Шкафът за вино е проектиран като пчелна пита и е направен от дъб. Както споменах и по-рано, таванът на бара е с осветление, което предлага специални ефекти – в зависимост от позицията на ключа човек може да се радва на красиво светлосиньо небе или на мистериозно тъмносиньо небе, което ни напомня митологията. Да кажем, че това е един елемент от Гърция – родината на проекта и продуктите.

За мебелите използвахме еко-кожа и бук – за най-голямо удобство. На стените цветните тапети допълват осветлението в големите помещения и ефекта за чувството за почивка в салона или вълнението пред хладилните витрини.

Обзавеждането и оборудването в сладкарницата предават усещането за чистота – бели работни повърхности и пейки, антимикробни материали и др. Скритото осветление на фризерите в сладкарския цех оформя „сладката” обстановка, подчертава десертите, сладоледените вкусове и цветните глазури.

Плочките добавят към топлия ефект от дървото, венгето и естествения дъб.

Трите вълшебни думи в моята работа – вдъхновение, изисканост и стил – те са синоним на проекта.

 

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Новини на български

Календар

февруари 2025
П В С Ч П С Н
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728