
Васил Петров е част от екипа на "Каменица" АД от 2008 г. Първоначално работи в пивоварната в Пловдив, а по-късно в Хасково. Заема редица позиции: от процесен инженер, през Мениджър "Пивопроизводство" и Мениджър "Опаковане" до позицията Мениджър "Управление на пивоварната", която заема през 2020 г. От началото на октомври 2021 г. Петров заема длъжността директор "Верига на доставки".
Господин Петров, кои тенденции се върнаха и кои са новите неща, в индустрията след пандемията?
Истината е, че пандемията промени много нещата. Събитията в Украйна – още повече. Излязохме в известна степен от едното събитие. Оперираме в среда, която преди беше по-скоро кризисна, а сега е наше ежедневие. С веригата на доставките, с алтернативните доставки, с постоянната промяна на цените. Малко или много излязохме от тази среда. Все още е трудно да се намират някои суровини и материали. Също изключително много се промениха периодите за доставка.
Ако преди чакахме 3-4, максимум до 8 седмици, то сега имаме периоди от година-година и половина за някой неща, което от гледна точка на веригата на доставки те кара да мислиш доста по-напред и да намериш правилния баланс – кои са нещата, на които трябва да обърнеш внимание, кои са нещата, при които да поемеш премерен риск.
На фона на всичките тези промени вероятно има и промяна в потреблението на бира. Ивана Радомирова сподели, че вече радлер бирите малко като че ли излизат от мода, а навлизат тези, които са 0%?
Бих казал, че това са главни трендове, които не са съм сигурен, че са директно свързани със събитията, които посочихме. Години наред те се развиват в Западна Европа, заедно с нещата, които малко или много се застъпват на нашия пазар. Да, 0% е нещо, което ще бъде определящо. Младите хора искат да живеят здравословно, те се асоциират по друг начин от моето и даже поколенията след мен. Така че 0,0%, здравословния начин на живот е бъдещото за голяма част от напитките. Това не означава, че класическите бири ще изчезнат, просто има съществена промяна при възприятията на консуматорите.
А каква е тенденцията по отношение на крафт бирите, които произвеждате?
Преди няколко години те бяха достигнали почти 20% в САЩ. България не се движи толкова бързо. Въпреки това има изключително голям асортимент от крафт бири. Много от тях са на местни производители. По-голямата част от тях са качествени. Не мога да кажа, че всички, но това важи принципно за всеки един продукт на пазара. Колкото повече предложения има, толкова по-добре като цяло за консуматора.
Връзката пивоварен сектор и екологията, било то чрез бутилирането и соларните панели. Това колко пести на един голям производител като вас? Колко сте инвестирали и как се възвръща тази инвестиция?
Конкретно за соларния парк инвестицията, която до момента е 3 млн. лв. ще се възвърне за около 5 години. Нещата са субективни, дотолкова че цената на електричеството на пазара е динамична. Така че една по-висока цена ще направи възвръщаемостта по-бърза. Имаме и глобални цели свързани с консумация, с екология. Паралелно като екип (Каменица АД) се опитваме да сме от водещите в групата на Молсън Корс Бевъридж Кампани, а не от следващите, така че действително да изпреварваме събития. Днес ще е соларния парк. Утре нещо друго. Определено имаме идеи. Със сигурност имаме и работим по три хубави идеи.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !