През последните 3-4 години българинът все повече обръща внимание на здравословния начин на живот. Над 60% от хората вече имат нов хранителен режим, а близо 90% отдават значение на здравословното хранене. Това сочи проучванена веригата супермаркети Lidl, в която седмично пазаруват близо 1 400 000 българи.
От веригата, обаче се отчели тревожна тенденция – близо 70% от същите тези анкетирани българи, които мислят за здравословно хранене, не поставят ограничения в хранителния режим на своите деца. Донякъде това може да се обясни с факта, че за 25% от анкетираните родители е важно детето им да е нахранено, а с какво точно – остава на заден план. Само 31% от родителите поставят ограничения в храненето. Взимат се мерки едва когато е достигната критичната точка (когато децата напълнеят), т.е. няма превенция. Най-висок е делът на тези родители, които се опитват да намалят приема на захар при децата си – 61,3%.
"Да се обединим и да работим в посока здравословно и балансирано хранене е много важно и фокусът на Асоциация Родители е именно върху децата и родителите им – какво може и какво трябва да се направи, за да бъдат подкрепени, информирани и да имат възможност да избират храна, която е достъпна, здравословна, близка до нас и пазеща природата.“, споделя Яна Алексиева, изпълнителен директор на Асоциация Родители.
„Важен е разговорът с децата ни, но и ние като родители трябва да им показваме своя личен пример. Направеното изследване е чудесна първа стъпка, която дава посока на работа, но и картината, че в България с малко повече усилия е възможно да се върнем и да сме близо до природата и нашата, местна храна.“, допълва още тя.
„В самото сърце на нашия бизнес е добрата храна – с мисъл за хората, но и с мисъл за природата“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. „От години работим, за да осигурим по-качествени, здравословни и устойчиви хранителни продукти на достъпна цена. Нашата кампания #ХраненеСмисъл ще популяризира осъзнатото хранене. От страната на бизнеса, това изследване ни помага да се заостри вниманието ни върху продуктовата ни гама“, така че реално здравословното хранене да може, да се извършва напълно с местни продукти: „добре приготвена домашна храна с естествени продукти“, допълни Драгийска.
„64,4% от българите купуват своите продукти от търговските вериги, 26,6% от кварталните магазини и само 6,1% от фермерски магазини и базари“, сочи изследването.
„Човек е това, което яде“. Затова смятам, че кампанията #ХраненеСмисъл идва съвсем навреме, за да отвори широк обществен разговор за ролята и бъдещето на осъзнатото хранене, което подпомага човешкото здраве, както и здравето на нашата планета“, каза Юлиян Добрев, управляващ директор на изследователска агенция Blue Point, с помощта, на която бе реализирано проучването. Според данните от проучването 55,6% определят здравословното хранене като разнообразно. Българите проявяват загриженост и към опазването на околната среда в контекста на храненето, като тази тема е важна за 68,3% от анкетираните. Значителен дял – 64,4% –декларират, че най-често купуват хранителни продукти от хипермаркетите, а 26,6% – от малките квартални магазини.
Предпочитаният начин на хранене е у дома за 58,1% от респондентите. Чисто здравословни проблеми карат българите да се откажат или ограничат храненето си.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !