Lidl и „Капачки за бъдеще“ с обща дарителска кампания от върнати бутилки (видео)Предишна статия
Позиция на Витоша скиСледваща статия
Горещи новини

20/06/24

Александър Лефтеров: Българските компании се сбъскват с недоверие, липса на финансов ресурс и на кадри

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Александър Лефтеров – основател и изпълнителен директор на Tiger Technology в специално интервю за b2bmagazine.bg.

С какви проблеми в бизнеса се сблъскахте до тук?

Като всяка българска IT компания, която се опитва да наложи продуктите си на глобалния пазар се сблъскахме с няколко неща:

  • Недоверие – колкото и България да се превърна в известна outsourcing дестинация, тя все още далеч не се асоциира с разработка на продукти и много клиенти и партньори подхождат първоначално доста скептично.
  • Липса на финансов ресурс – Разработката и експанзия на софтуерен продукт изисква значителна финансова инвестиция особено ако се конкурираш с компании базирани в Силициевата долина или други традиционни инкубатори. Дълги години в България беше невъзможно да набереш капитал за това, а по-късно повечето външни и дори местни фондове гледаха на потенциални инвестиции тук единствено като възможност да се добият евтини дялове в компаниите.
  • Липса на кадри – За малка продуктова българска компания беше много трудно да се състезаваме за качествени кадри с големите чуждестранни офиси за разработка, които се отвориха тук.

Защо разширението на управленския екип на Tiger Technology е необходимо точно сега?

Компанията премина през етапа на изграждане и утвърждаване на продуктовата си гама на световния пазар. Сега е моментът това да бъде превърнато в растящ и стабилен глобален бизнес. Това изисква качествен и опитен управленски екип и именно това искаме да постигнем в момента.

Колко служители имате в България и извън страната и планирате ли разширение на екипа и откриване на нови офиси?

Понастоящем компанията има над 70 служители. Освен в България имаме служители в САЩ, Великобритания, Франция, Мексико, Тунис и Сингапур. При все, че очакваме основната част от служителите ни да продължат да бъдат в България, гледаме на разширение в някои ключови дестинации. Може би най-непосредствената е в Близкия изток. Разбира се, разширението на българския ни офис е основна част от стратегията ни.

Как осъществихте експанзия на четири континента и има ли други подобни български компании?

Не бих искал да се сравняваме с други компании, но за нас това беше дълъг органичен процес на доказване на качествата на продуктите ни и използване на клиентски и партньорски референции за разширение. При наличие на необходимите средства, този процес можеше да бъде значително ускорен, но както казах, трябва да се съобразяваме с даденостите на нашата география и се наложи да извървим дългия път за развитие. Това, разбира се, ни научи много уроци, които използваме ежедневно.

Какви компании включва портфолиото на клиентите Ви и какъв тип бизнес са сред преобладаващите от тях?

Поради спецификата на продуктите ни, вида и размера на клиентите ни варира много и е трудно да се диференцира някаква конкретна категория. Може би най-разпознаваеми и големи са клиентите ни, за които предоставяме решения в областта на видеонаблюдението. Между тях има 5 летища, няколко банки, полицейски управления, общини и други. Но иначе в портфолиото ни има маркетингови агенции, строителни компании, фабрики, телевизии и т.н.

В какво се изразяват Вашите вертикални пробиви през последната година в сферите на здравеопазването и видеонаблюдението?

Пробиването на световния пазар с продукт с много широка приложимост е изключително скъпо начинание. Това наложи през годините да правим избори и да се фокусираме повече във конкретни вертикали, където имаме по-голям шанс да пробием по-бързо. Така започнахме да създаваме допълнителни продукти за видеонаблюдението и успяхме за три години да се наложим като пионер на облачната трансформация на сегмента. Следвайки този успех започнахме да се оглеждаме за други вертикали, където нашите решения са по-добри от конкурентните. Така стигнахме до здравеопазването и по конкретно дигиталната патология, която е област, в която нашите решения могат да имат огромен принос за експлозивното развитие, особено в контекста на навлизащите решения използващи изкуствен интелект. Освен това използването на високи технологии за спасяване на човешки животи винаги има особен емоционален заряд.

Очаквате ли да настъпи момент, в който да не можете да отговорите на бизнес очакванията към вас?

Бизнес очакванията към нас растат много бързо и предизвикателството е да отговорим на тях. Много хора биха казали, че това е хубав проблем, но това да не можеш да отговориш на нуждите на партньори, за които си се борил години е много неприятно. За щастие, благодарение на нашите служители, все още нямаме този проблеми и с разрастването, което ни предстои се надяваме да елиминираме тази опасност преди да е настъпила.

Планирате ли да станете публична компания?

Бихме се радвали това да се случи някой ден, но има още дълъг път до там и затова не е в най-близките ни планове. От друга страна технологични компании като нашата рядко стигат до тази кота – обикновено биват закупени от по-големи технологични играчи преди това да стане възможно. Засега нашата цел е да разрастваме бизнеса си. Ще планираме възможната реализация на компанията като цяло на по-късен етап.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Календар

юни 2024
П В С Ч П С Н
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930