
Flix участва в амбициозен проект, ръководен от OEM Daimler Buses, за разработване на високоефективно изцяло електрическо задвижване за автобуси за дълги разстояния през следващите 4 години. Финансирането от германското Министерство на икономиката и опазването на климата вече е осигурено с парламентарна резолюция.
Проектът включва тестване на тази технология върху два прототипа на автобуси в реални условия, като се използват опитът и ноу-хауът на Flix в управлението на най-широката автобусна мрежа в света. Flix непрекъснато ще оценява показателите, за да се увери в реално време, че всички необходими изисквания са изпълнени, за да се гарантира оперативната ефективност, с оглед на дългосрочното разширяване на автопарка на FlixBus.
"Вярваме във въглеродната неутралност на автобусните превози като решение за пълно обезвъглеродяване на пътуванията. Откакто стартирахме FlixBus, се стремим да намаляваме въздействието си върху околната среда отново и отново, като проучваме алтернативни задвижвания и даваме възможност за компенсиране на нашия въглероден отпечатък. С Daimler Buses и надеждни партньори в областта на изследванията, които споделят нашата визия за по-екологично бъдеще в транспорта, сега можем да преминем към нов етап от нашата цел да променим мобилността и да предложим екологични, технологични и все така достъпни решения за пътуване на всеки. ", каза Андре Швемлайн, основател и главен изпълнителен директор на Flix.
Заедно с Flix, някои от най-известните германски институти за научни изследвания и образование в областта на технологиите обединиха усилията си с Daimler Buses, за да работят по проекта, а именно KIT (Технологичен институт Карлсруер), Университетът в Манхайм и Рейнско-пфалцския технически университет Кайзерслаутерн-Ландау като по този начин го превърнаха в перспективен междусекторен съюз.
По пътя към декарбонизацията: технологията като катализатор за опазване на околната среда
С този проект Flix, Daimler Buses и партньорите в областта на научните изследвания имат за цел да преодолеят технологичните пречки около алтернативните задвижвания, които възпрепятстват прилагането им на дълги разстояния. Най-голямото предизвикателство представлява съчетаването на ефективност и оперативна гъвкавост на дълги разстояния, като същевременно се осигуряват възможности за зареждане и адекватен капацитет за пътници и багаж.
За разработването на подобна технология се прилага цялостен подход, като се вземат предвид много разнообразни фактори. Модулното задвижване ще бъде замислено, като се вземат предвид ключови параметри като консумация на енергия, обхват, ефективност на движението и живот на батерията, които след това ще бъдат свързани с рентабилността, въздействието върху околната среда и цялостната годност за използване на съвременния пазар на автобуси.
След оценка на окончателната концепция два прототипа на задвижвания ще бъдат интегрирани в демонстрационни автобуси и тествани в реални експлоатационни условия. След потвърждаване на резултатите от тестовете производството на такива превозни средства ще бъде отправна точка за икономически ефективен производствен процес на изцяло електрически автобуси за дълги разстояния.
В съответствие с изграждането на алтернативни задвижвания като важна част от дългосрочната визия за въглеродно неутрална мобилност, Flix ще има решаваща роля по време на целия процес. Сегашният автопарк на FlixBus ще служи като база данни за извеждане на представителни експлоатационни цикли по линиите на дълги разстояния, а Flix ще направи незабавна оценка на експлоатационните свойства на планираните решения, за да осъществи предположенията за евентуално преминаване към електрически автобуси на дълги разстояния на батерии още при изготвянето на проекта. Освен това Flix ще участва във валидирането на демонстрационните превозни средства в реални експлоатационни условия.
Flix е пионер в областта на алтернативните задвижвания при превозите на дълги разстояния
При всяко пътуване с автобус на дълги разстояния от 400 км се спестяват средно 6,6 кг емисии на CO2 на пътник, като се преминава от автомобили към автобуси на дълги разстояния. Освен това, докато при пътуване с автобус от Мюнхен до Берлин се отделят около 15,6 кг CO2, при полет по същите маршрути се отделят около 143 кг CO2 . Следователно автобусите за дълги разстояния вече се считат за относително устойчив начин на пътуване.
Все още обаче липсва практическо решение за напълно въглеродно неутрална експлоатация на автобусни паркове за дълги разстояния в редовна експлоатация, което накара Flix да тества различни решения, за да ускори пътя си към декарбонизация: наред с другото, бяха проведени първите пилотни проекти за електрически автобуси във Франция и Германия, след което компанията тества слънчеви панели и пусна първите Flix автобуси на биогаз. Тъй компанията е отворена към технологиите и очаква бъдеща комбинация от различни технологии в огромната си мрежа, Flix участва и в разработването на автобус с водородна горивна клетка чрез финансирания проект HyFleet.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !