logo

“Terra Roza” е поредната инвестиция в България на световния гигант в сферата на етерични масла „dōTERRA “. След като през 2015 г. компанията създаде най-голямата дестилерия в страната – „Esseterre“, която се намира в Добрич и дестилира основно лавандула, маточина, бял равнец, тамян и смирна, сега компанията навлиза в сферата на дестилация на розово масло чрез новата си розоварна.

dōTERRA изгради новата дестилерия на терен от 11 декара в близост до град Шипка с четири казана с обем от 5,5 м³ всеки. Целта е да се произвежда висококачествено розово масло, което да бъде изнасяно за външните пазари. Всичко произведено от двете дестилерии се влага в крайните продукти на  „dōTERRA“, която гарантира най-високо качество чрез прилагането на утвърдените международни стандарти, надградени допълнително със собствени правила за подбор и оценка на суровините.

България е един от традиционните производители на розово и лавандулово масло, като през последните години се превърна в най-големия световен износител на лавандулово масло. Прогнозата е, че глобалният пазар на етерични масла ще расте средногодишно с между 8 и 11% до 2025 г.

По време на откриването посланик Херо Мустафа заяви: „Българската роза е наистина уникален български продукт и аз съм толкова доволна да видя, че американска компания помага на България да покаже това на света, като същевременно допринася толкова съществено за икономическото и социалното развитие на региона“

Генералният директор на “Terra Roza” и “Esseterre” Пламен Николов споделя, че България има потенциал и в производството на много други етерични масла като лайка, чубрица, ехинацея и др. „Ние не спираме да експериментираме с различни български маслодайни растения и резултатите от лабораторните изследвания показват, че има още много потенциал в сферата на дестилирането в цялата страна“. Според него някои от основните предизвикателства са постигането на предсказуемост на производството на суровината и осигуряването на стабилно и високо качество на крайния продукт. “Българските етерични масла са високо ценени в индустрията и тяхното дългосрочно маркетиране изисква създаването на ясни критерии за качество, както и създаването на разпознаваем бранд. Затова се стремим да обединим бранша и да създадем марка ‚Дестилирано в България‘, която да позиционира българския бранш дългосрочно и устойчиво пред целия свят“, споделя Пламен Николов.