Български дизайнери разработват иновативен ученически чинПредишна статия
Гръцки инвеститор разширява инвестицията си в БългарияСледваща статия
Горещи новини

17/05/22

Значителен ръст в онлайн пазаруването на дрехи у нас

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Докладът „Преглед на годината“ показва, че през 2021 г. онлайн пазаруването на мода в България продължава да расте с +44% на годишна база и така увеличава дела си в общата търговия на дребно до 27,4%, а приходите, получени от електронната търговия с мода на българския пазар достигат до 689,9 млн. лева. От друга страна офлайн търгуването на дребно с модни стоки отбеляза лек спад, най-вероятно поради ограниченията, които все още бяха в сила за физическите магазини за няколко месеца в рамките на 2021 г. Като цяло модният пазар в България продължи да се разраства главно благодарение на онлайн пазаруването.

Интересен факт е, че повече от половината търговци на дребно наблюдават положително влияние на пандемията COVID-19 върху бизнеса си две години по-късно. През 2021-ва 72% от тези търговци регистрират нарастване на приходите си, а само 28% споменават, че продажбите им са намалели значително или незначително.

Като се има предвид, че един от основните императиви на глобалното затваряне бе цифровизацията, много физически търговци на дребно коригираха бизнеса си, за да останат конкурентноспособни, т.е. преместиха дейностите си онлайн. Освен това общият ръст на електронната търговия бе допълнително повлиян от забраните, които се прилагаха спрямо физическите магазини през месеците на пандемията, като например ограниченият брой клиенти.

През 2021 г. средната стойност на продажбите в онлайн търговията на мода се понижи средно с -2,28% в сравнение с 2020 г. Причината за това е главно локдаунът, който продължи през първите няколко месеца от годината. През последното четиримесечие на 2021 г. ситуацията се промени, увеличавайки средната цена на продажба с 5.85% в сравнение със същия период през 2020. Ръстът, който онлайн магазините за мода отбелязаха по отношение на общите приходи за 2021-ва, не се дължи на по-високи цени или по-висока средна стойност на поръчките на клиентите, а а цялостно от повече онлайн покупки през годината.

Проблеми, пред които е изправена индустрията през 2021:

Идентифицираните три основни предизвикателства пред пазара в България през 2021 г. бяха увеличените разходи за реклама, по-интензивната и по-голяма конкуренция, но също така и по-малкият ръст на печалбата, произтичащ от постоянната необходимост от повече отстъпки.

Поглед напред през 2022 г. – очаквания и пречки пред българския пазар:

Това, което се очаква през 2022-ра, е по-нататъшен ръст на онлайн модата с 25%, като делът й в общия моден пазар ще надхвърли 31%. Конкуренцията и по-високите цени на рекламата се считат за едни от основните проблеми за търговците на дребно, но към тях се добавят управлението на инвентара, както и продуктовата гама, които не са били фактор през предходната 2021-ва.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

май 2022
П В С Ч П С Н
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031