
Kaufland България въведе в експлоатация две нови фотоволтаични инсталации за производство на електрическа енергия от началото на март, с което общият брой на съоръженията, разположени по покривите на хипермаркетите, вече е шест. Двата обекта, на които са инсталирани фотоволтаиците, са в Петрич и в столичния квартал „Младост“ 4. До края на годината лидерът в ритейла планира да пусне в експлоатация още три фотоволтаични инсталации.
Общата мощност на двете нови съоръжения е 420 kWp, което се равнява на електрическата мощност на един среден по големина магазин на веригата. Екологичната иновация е част от цялостната стратегия на компанията за повишаване на енергийната ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък от дейността й.
„Като резултат от нашата „зелена“ политика, Kaufland България е спестила близо 4000 тона CO₂ емисии за 2022 година. През настоящата година ще продължим да инвестираме в изграждането на още нови фотоволтаични инсталации и технологии в нашите хипермаркети, за да намалим допълнително нашия въглеродния отпечатък. Всяка нова фотоволтаична инсталация спестява годишно близо 110 тона CO₂ емисии и намалява годишното електропотребление на хипермаркета с около 20%“, коментира Иво Василев, eнергиен мениджър на Каuflаnd България. Всяка година Kaufland намалява потреблението си на електроенергия средно с 2%. Компанията постига този резултат чрез последователни мерки за енергийна ефективност, сред които е и преминаването на изцяло LED осветление във всички хипермаркети, с което се постига около 30% икономия на енергия за осветление, цялостна подмяна на хладилното оборудване с безопасен за околната среда хладилен агент и много други.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !