Централните хали в София бяха отличени с престижната награда „Туристически обект – 2024“ от инициативата „Български туристически награди“, реализирана за 6-ти пореден път в партньорство с Министерството на туризма у нас. Това е поредното признание за усилията, които собственикът на сградата – Kaufland България полага за възстановяването на оригиналния ѝ вид и предназначение – не само като покрит пазар, но и като средище на история, култура и изкуства.
Най-голямата търговска верига в България завърши мащабните ремонтни дейности в края на месец май тази година. Общата стойност на инвестицията надвиши 50 млн. лв, като проектът е изцяло съобразен с препоръките на Националния институт за недвижимо културно наследство и Министерство на културата.
Извършени бяха дейности за възстановяване на пълния обем на сградата, по оригиналния ѝ проект от 1906 г.
- реставрация на характерната метална конструкция, отлята в леярните на Густав Айфел в началото на XX век;
- реставрация и почистване на фасадите;
- ремонт на кулния часовник и възстановяване на неговия звън на всеки час;
- изработка на фонтан от зелен мрамор по скиците на арх. Торбов;
- социализация на архелогическото наследство на ниво „сутерен“ в сградата и изграждане на изцяло нова експозиционна зона за история, култура и изкуства, която носи името „Сцена Централни Хали“.