Зелените компании
За конкурса
Конкурсът на b2b Magazine „Най-зелените компании в България” е уникален. Има изобилие от екологични мероприятия и отличия, но това е първата цялостна методология, разработена за измерване на екологичните показатели и по-важното е, че отчита мнението на служителите, за да се установи дали корпоративното зелено сияние е повече от просто показност.
Общо над 600 фирми взеха участие в конкурса през изминалите три години, от тях над 350 завършиха процеса, а 30 бяха отличени в 10-те категории със статуетка и сертификат.
Очакваме с нетърпение да приветстваме още фирми в конкурса през настоящата 2014 г.
Утвърдени критерии
Критериите на конкурса са съобразени с българското законодателство и с международните норми в сферата на корпоративната социална отговорност и зелените корпоративни практики.
Основните критерии в методологията на конкурса са:
1. Устойчиви политики 2013
– инициативи, с които компаниите са постигнали намаляване на въглеродния си отпечатък и въздействието си върху околната среда
– в областта на енергийната ефективност (намаляване потреблението на енергия, % енергия от възобновяеми източници), водна ефективност, управление на отпадъци, вътрешни процеси за рециклиране, зелено почистване и многократно използване на продукти.
2. Устойчиви иновации 2013
– проекти на локално и национално ниво, които са инициирани от компанията или в които е взела участие.
3. Сертификати, удостоверяващи усилията за екологична отговорност и устойчиви политики (продукти или решения, които са били сертифицирани, зелено строителство, LEED®). Задължително придружени със снимков материал.
4. Инвестиции в зелени инициативи през 2013 година
– обем на инвестициите и процент от общите. Оценява се дали са направени заради законовите изисквания или има и допълнителни, по-големи инвестиции.
5. Популяризиране на зелените усилия вътре в компанията
(на корпоративната интернет страница, във вътрешноведомствената мрежа, на специални места за съобщения, в социалните медии или в прессъобщения). Оценява се мнението на служителите в компанията.
6. Връзка между думи и дела
– кои обещания, дадени през 2012 година, са били изпълнени през 2013 година.
Времева рамка
13 май 2014 г. – начало на конкурса.
Компаниите попълват онлайн апликационна форма, за да вземат участие.
15 юни 2014 г. – край на конкурса.
Затваря се онлайн платформата, в която се попълват апликационните форми за участие.
15 юни – 26 юни 2014 г. – експертно жури оценява номинираните компании.
След предварителна селекция по формални критерии за правилно попълнени апликационни форми, журито започва да обработва документите и да класира участниците.
26 юни 2014 г. – Зелен форум на b2b Magazine и Официална церемония по награждаване на отличените компании в конкурса.
Отличия
Статуетка за класираните на първо място във всяка отделна категория.
Сертификати
Специален сертификат, удостоверяващ зелените постижения на компаниите класирани на първите три места във всяка отделна категория.
Специални награди
За трети път ще бъде връчено специално отличие „Най-зелена личност 2013”. Номинациите са публични и се приемат до 15 юни 2014 г. на email: [email protected]
На 16 юни 2014 г. на сайта на събитието ще бъдат обявени имената на номинираните личности, допринесли за популяризиране и утвърждаване на зелените идеи в обществото.
След онлайн гласуване на сайта, ще бъде определен и носителят на тази специална награда. Името на победителя ще стане известно по време на официалната церемония на 26 юни 2014 г.
Стъпки за кандидатстване
Стъпки за кандидатстване:
b2b Magazine ще отличи най-зелените компании в България за четвърта поредна година.
За да се включите успешно в конкурса е необходимо:
1. Да попълните онлайн въпросник. Той е достъпен тук.
2. Да попълните формуляр, който се намира по-надолу на тази страница.
3. Да заплатите дължимата такса за кандидатстване.
4. Да спазите сроковете за изпращане на въпросник, формуляр и превод на таксата.
При успешно кандидатстване получавате:
1. Онлайн потвърждение за приета апликация.
2. Електронна фактура за платената регистрационна такса.
3. Известия по имейл за всички активности, свързани с конкурса и форума.
4. Списък на номинираните компании.
5. Безплатна покана с уникален номер за официалната церемония по награждаването на „Най-зелените компании в България 2013”.
Категории:
• Индустрия, производствен сектор, рециклираща промишленост, управление на отпадъци
• Автоиндустрия, транспорт и телекомуникации
• Финансови услуги
• Енергетика и технологии
• Строителство и недвижими имоти
• Туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия
• Хранителна индустрия, сектор „услуги”, търговия и селско стопанство
• Медицина, естетична и бюти индустрия
• Медии, комуникации и ПР
• Обществени организации, общини и държавни структури
Членове на журито
Златина Луджева е главен оперативен директор на Мрежата за климатично
знание и развитие, базирана във Великобритания
Преди това е работила като управляващ директор на Инициативата за прозрачност в строителния сектор и мениджър в PriceWaterHouseCoopers, Великобритания. Заемала е позиции в централата на Шел, както и в Световната Банка. Чете лекции в Лондонското училище по икономика, където е завършила магистратура по публична икономика. Също така е автор и съавтор на публикации, издадени от Световната банка. Владее немски и английски език.
Марина Стефанова е изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Тя е докторант по социално управление и магистър по право от Софийския университет “Св. Климент Охридски”. Притежава допълнителни квалификации по “Фирмен мениджмънт” и “Административно управление” от Стопанския факултет на същия университет. Има специализация “Въведение в английското и европейското право” към Cambridge university (Великобритания).
От 2007 година г-жа Стефанова e сертифициран консултант е по корпоративна социална отговорност към Организацията за индустриално развитие на ООН (UNIDO). От 2008 година е член на Огледалния комитет по разработване на международния стандарт по социална отговорност ISO 26 000 към Българския институт за стандартизация. Оттогава е включена и в Работна група 13 към МТСП, която отговаря за разработване и изпълнение на „Национална стратегия по КСО в България”.
Марина Стефанова активно участва в международни проекти като автор, експерт, лектор и одитор в областта на корпоративната социална отговорност.
През 2013 г. г-жа Стефанова бе отличена със „зелен” Оскар за „Най- зелена личност” в Националния конкурс „Най – зелените компании в България ” .
Валентин Маринов, изп. директор на b2b Magazine
Валентин Маринов е машинен инженер. Професионалния му път е преминал през секторите на търговията и маркетинга. Работил е за компании в сферата на строителството и пречистването на водите, както в страната, така и в чужбина. От 2003 година е в медийните среди. Продуцирал е радио и телевизионни предавания. а от 2009 година е издател на списание за бизнес и лайфстайл b2b Magazine.
Венцислав Василев е директор за България на Регионален екологичен център за Централна и Източна Европа (REC)
REC е международна екологична организация, създадена през 1990 г. в Унгария. Днес организацията има представителства в 17 държави и работи с правителствата, бизнеса и неправителствените организации за свободния обмен на информация и общественото участие в процеса на вземане на решения за околната среда.
Преди да заеме настоящата позиция, Венцислав Василев е участвал в редица български и международни проекти в областите биоразнообразие, управление на водите и адаптация към изменението в климата. Има опит в директна работа с бизнеса по прилагане на екологични стандарти и CSR стратегии по отношение на околната среда.
Николай Янков Сиджимов
Роден в гр. Кърджали. Изпълнителен Директор на Асоциация на еколозите от общините в България – АСЕКОБ. Магистър по Екология и опазване на околната среда от Софийски университет Св. Климент Охридски.
Работил е като еколог на Община Сливен, Директор на Регионален Център за Икономическо Развитие, Национален Директор на фондация Подслон за човечеството (Habitat for Humanity),Управител на Екоинженеринг ООД.
Има специализации в Университет Джонс Хопкинс, Балтимор, САЩ, Университет на Уисконсин, Мадисон, САЩ, Нов Български университет.
Формуляр за кандидатстване на апликант
Такси за участие
Такса за регистрация на 1 компания в 1 категория 150.00 лв. с ДДС
Моля попълнете :