Принцесата предприемачПредишна статия
Бившият шеф на Uber Травис Каланик купува помещения в десетки градове за своите Следваща статия
Горещи новини

30/11/20

Милена Драгийска: Успяваме заедно

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Тази година Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар. Спомняте ли си каква беше Вашата 2010 година? За България това бе трудна година,  в която най-силно се усетиха последиците от световната икономическа криза. "За всички нас, които работим в Lidl, 2010-та беше година, изпълнена със силен заряд и много ентусиазъм – именно тогава отворихме първите си магазини в България. Ние бяхме последната от големите вериги, които стъпиха на българския пазар, и имахме нелеката задача да се докажем на силно конкурентен пазар, като наложим един нов модел на пазаруване с надеждата да го направим не само разпознаваем, но и предпочитан избор", казва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

"Да спечелим Вашето доверие е ежедневен изпит за нас. Даваме си ясна сметка, че нито милионите инвестиции, нито голямата международна марка са достатъчни, за да го оправдаят. Затова всеки ден влагаме много усилия, работим с цялото си сърце и професионализъм. Вглеждаме се и в най-дребния детайл и преценяваме всяка Ваша реакция, за да отговорим на очакванията Ви по най-добрия начин и да заслужим Вашата оценка. И така до утре, когато всичко започва отначало", допълва Драгийска в отворено писмо до клиентите и партньорите на компанията.

Разбира се, всичко това не е възможно без хората. Тези, с които започна подготовката за навлизането на Lidl в България още през 2007 г., три години преди фактическото отваряне. "Трябваше не просто да съберем екип и доставчици, а да намерим съмишленици, с които споделяме общи ценности. И заедно с тях да наложим един  различен бизнес модел, заедно да  грешим, но да ставаме по-добри и да вярваме в това, което правим. И заедно да успяваме", казва още главният изпълнителен директор на компанията за България.

През всички тези години с пълна самокритичност и с много сърцатост, вложена от целия екип, успяхме да развенчаeм нещо, което бе прието за даденост – доказахме, че качеството и цената не са в противоречие, защото в Lidl клиентите не избират между качество и цена, а получават и двете. Успяхме да променим традиционните възприятия на българския потребител за пазаруването. Допринесохме за развитието на пазара чрез редица  нововъведения – от тематичните седмици през продуктови иновации и въвеждане на продукти с чисти рецепти. Превърнахме собствените марки на Lidl в любими на хиляди българи. Инвестирахме много усилия и труд и дадохме нужните доказателства, за да ни се доверите и да продължавате да го правите всеки ден. Нека да видим една малка част от цифрите:

  • През 2010 г. открихме първите 14 магазина. За 10 години магазините ни вече са 102.
  • Започнахме с 300 служители, като за 10 години семейството ни се увеличи десетократно – до над 3 000 души. За всички наши служители се постарахме да осигурим заплащане, което е с 52% над средното в бранша, а ежегодно инвестираме 6-цифрени суми в обучението и развитието им.
  • За 13 години инвестирахме над 1 млрд. лв. в страната, което носи своите преки и косвени ползи за българската икономика.
  • Развиваме успешно и устойчиво партньорство с българските производители, като от 85 в началото, в момента работим с над 200 български доставчици. През 2019 г. разходите ни за покупка на стоки от български производители за реализация на вътрешния пазар са над 350 000 000 лв. – милиони, инвестирани в българското производство само за една година.
  • Предоставяме несравними за сектора възможности за износ на нашите български партньори – само за 2019 г. износът на български стоки в европейската мрежа на Lidl е над 40 000 000 лв., което е с 33% повече от предходната 2018 г.
  • Развиваме бизнеса си по отговорен и устойчив начин, с грижа към служителите, околната среда и обществото. За тези години реализирахме десетки инициативи за опазване на околната среда и биоразнообразието, за развитие на местните общности, в  подкрепа на семействата и грижата им за децата, за осигуряване на повече възможности за пълноценен начин на живот. Издадохме единствения одитиран Доклад за устойчиво развитие в ритейл сектора в България. Инвестирали сме над 5 000 000 лв. в дарения, спонсорства и социално отговорни инициативи.

За нас в Лидл България първите 10 години минаха неусетно, но като се обърнем назад, виждаме колко много се е променил животът ни само за едно десетилетие. Технологичната революция забърза времето до неимоверност, премахна границите в пространството и направи възможностите ни за избор необятни. Но тъкмо тази динамика и това море от изобилие правят някои неща още по-ценни и непроменливи – от това да се развиваш и да имаш съмишленици, с които споделяш сходни ценности, до това да се грижиш за себе си и за близките си и възможността да прекарваш пълноценно време с тях. Надяваме се през тези първи 10 години ние в Лидл България да сме успели да допринесем поне с малко за тези важни за всеки неща.

 

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

ноември 2020
П В С Ч П С Н
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30