
Adidas разработва растителна изкуствена кожа, която ще се използва за производство на обувки. Материалът, по който компанията работи заедно с партньори, ще бъде направен от гъбен мицел. Новата алтернатива е една от инициативите за устойчиво развитие на компанията. През 2021 г. Adidas ще премине към още по-екологично производство.
Производителят на спортно облекло работи върху нов материал – кожа на растителна основа, който ще бъде направен от мицел от гъби. Компанията все още не е съобщила кога в магазините ще се появят обувки, изработени от този материал.
През 2020 г. Adidas пусна веган версия на маратонките си Stan Smith и обеща да забрани използването на вълна в своите продукти.
Новият материал е част от инициативите на Adidas за устойчиво развитие. Компанията си е поставила за цел да елиминира пластмасовите отпадъци. По данни от Adidas фирмата е произвела 15 милиона чифта маратонки от рециклирана пластмаса през 2020 г. и планира да увеличи броя им до 17 милиона през 2021-а.
Пластмасата, от която са направени обувките, е била събрана от плажове и крайбрежни зони, съобщиха от компанията.
Adidas представи за първи път продукти с рециклирани материали през 2017 г. Това беше версията на маратонките Ultraboost Parley. Те са изработени с помощта на нишка, направена от пластмасови отпадъци, събрани от океана. Втъкана е във връзките, подметката и предната част на маратонките.
Освен това Adidas започна да разработва нов рециклиран памучен материал и вече добавя рециклиран полиестер към продуктовата си линия. Наскоро компанията обяви, че от 2021 г. повече от 60% от нейния асортимент ще бъде направен от алтернативни материали.
От няколко години обувната индустрия се стреми към по-устойчиво производство.
- Най-активни в тази посока са Adidas и новият производител на обувки Allbirds. Компаниите дори съвместно разработват нисковъглеродни обувки.
- Наскоро Everlane и Nike също се присъединиха към производството на по-устойчиви обувки.
Причината за тази тенденция е популярността на маратонките, особено в САЩ, където те често се считат за символ статус.
Ерик Лидтке, член на борда и главен изпълнителен директор на Adidas, казва, че правенето на екологични обувки е логично начало, предвид сложността на производствения процес. „Изработването на обувки е най-трудната задача. И това трябва да се направи на първо място, за да се установи предимство. Или да се зададе определен стандарт, който ще се прилага за всички продукти.“, пояснява Лидтке.
0 Коментари
Но можете да бъдете първи да оставите коментар !