Япония инвестира 9.6 милиарда USD в развитие на цифровите технологииПредишна статия
НАЦИОНАЛНА НАГРАДА ENERGY GLOBE БЪЛГАРИЯ 2020Следваща статия
Горещи новини

16/05/21

Топ 10 тенденции във Facebook, които ще продължат и през 2021 година

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Facebook не е само сред най-големите социални мрежи в света, но и една от най-големите рекламни платформи. За да се възползват от всичките й предимства, бизнесът трябва да е наясно с най-актуалните тенденции и най-вече с тези, които ще продължат и през 2021 г.

Facebook Live

Поради ограничения, потребителите все повече комуникират чрез Facebook Live.

През 2-ро тримесечие на 2020 г. използването на услугата нарасна с 26,9% спрямо предходната година и със 126% през последните четири месеца. За разглеждания период Facebook Live представляваше почти 1% от всички брандирани публикации в социалната мрежа. Това означава, че марките започват да разбират какви ползи предоставя този инструмент за поддържане на контакт с потребителите.

AR екосистема

Пазарът на технологии за допълнителна и виртуална реалност (AR и VR) през 2020 г. ще достигне 18,8 млрд. USD. Те могат да окажат сериозно влияние върху развитието на тенденциите във Facebook. В момента студиото Spark AR на Facebook е изключително популярно сред потребителите. Към днешна дата близо половин милион автори от 190 държави са го използвали, за да създадат и публикуват над 1,2 милиона AR ефекти във Facebook и Instagram.

Само през третото тримесечие на 2020 г., AR-ефекти публикувани от над 150 акаунта, са събрали над 1 милиард гледания.

Видеомаркетинг

Видеоклиповете отдавна са любимия тип съдържание на потребителите в социалните медии. Не е изненадващо, че нарастващото търсене на видео във Facebook ще продължи да бъде част от основната маркетингова стратегия на марките.

В социалната мрежа се публикуват все повече видеоклипове. Всъщност те представляват  17% от съдържанието, заемайки второ място по популярност след снимките.

Ако вие ще използвате тази тенденция, то запомнете, че най-добре работят видеоклиповете с продължителност между 65 секунди и 5 минути.

Персонализирани общности по интереси

Не може да се отрече силата на общите интереси, които обединяват непознати потребители от всички слоеве на обществото и от целия свят.

Сега във Facebook има над 10 милиона групи, които се посещават от до 1,4 милиарда потребители на месец.

Представител на марката може не само да създаде собствена група във Facebook, за да се свърже с клиентите си, но и да се присъедини към други общности, за да си комуникира с тях. Взаимният характер на тези групи, безкористността на членовете им и желанието им да помогнат са фактори, които определят тяхната популярност.

Онлайн пазаруване

Това е една от най-очевидните тенденции във Facebook. В началото на 2020 г. мрежата стартира услугата Facebook Shops, което позволи на търговците да създават свои собствен онлайн магазин. Facebook Shops е допълнителен канал за продажби, достигайки до 2,6 милиарда потребителска база, което дава повече възможности на малкия бизнес да спечели пари в интернет.

Реклама в лентата с новините

Facebook е една от най-добрите социални медии за маркетинг и е важно да се знаят не само нейните тенденции, но и рекламните тактики на другите марки.

През 2021 г. все повече компании ще фокусират рекламната си стратегия върху лентата с новините във Facebook. По последни данни през третото тримесечие на 2020 г. компаниите са похарчили 58,2% от маркетинговия си бюджет за реклами в лентата с новините.

CTR (click-through ratio, съотношението на кликване) на рекламите в лентата с новините във Facebook е 1,82%. За сравнение, CTR на видеоклипове във Facebook и вградените реклами са съответно 0,85% и 0,65%.

Чат ботове

Потребителите искат да бъде бърза и лесна не само доставката на продуктите, но и комуникацията с бизнеса. Според BusinessInsider пазарът на чат ботове процъфтява и се очаква да нарасне от 2,6 млрд. USD през 2019 г. до 9,4 млрд. USD през 2024 г.

Сега има 40 милиона корпоративни бота във Facebook Messenger. В същото време през месинджър всеки месец се изпращат 20 милиарда съобщения.

Подкрепа за малкия бизнес

Малкият бизнес е особено засегнат от икономическия спад, причинен от пандемията. Затова в началото на тази година Facebook обяви, че ще предостави 100 милиона USD безвъзмездни средства на 30 000 фирми по целия свят, за да им помогне да преминат през този труден период.

Може да се очаква, че и през 2021 г. Facebook ще продължи да помага на компаниите, за да продължават да рекламират бизнеса си в социалната мрежа.

Потребителско съдържание

Създаденото от потребителите съдържание винаги е било една от най-ефективните и популярни форми на маркетинг. Това е особено забележимо за Facebook. Последният анализ показва, че броят гледания на не-маркови видеоклипове се е удвоил от 223 милиарда през януари 2020 г. до 495 милиарда през август 2020 година.

Използване на хаштагове за подобряване на обхвата

Хаштаговете се появиха в Twitter преди повече от 10 години и оттогава се използват в различни платформи и дори излизат офлайн. Днес те са достъпни в Instagram, LinkedIn и дори във Facebook.

В момента Facebook работи по разширяване на функционалността на хаштаговете, което трябва да помогне на потребителите да увеличат обхвата и да стимулират ангажираността. Нещо повече, въвеждат се препоръки за хаштаговете, въз основа на предсказуемо въвеждане на текст. Тъй като иновацията все още се тества, то напълно вероятно е, това да е само началото на работата в тази посока.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

май 2021
П В С Ч П С Н
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31