Акциите на Tesla с рекордно поскъпване до 2025 годинаПредишна статия
Икономическите последици от затварянето на Суецкия каналСледваща статия
Горещи новини

14/04/21

Компаниите за поддръжка на самолети ще бъдат пренатоварени

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Несъмнено пандемията, предизвикана от коронавируса, даде своето най-негативно отражение върху туристическия сектор. Важна част от него е авиационния бранш. През миналото лято, когато негативните последствия от затварянето на държавите, в резултат на пандемията от коронавируса, все още не бяха факт, летният сезон макар и с ограничен капацитет се реализира. Част от чартърните полети се реализираха, което даде „глътка въздух“ за авиационния бранш.

Днес на прага на втория летен сезон в условия на пандемия, картината е далеч по-песимистична. Близо 90% от самолетите на българските авиокомпании са приземени вече над половин година. Браншът се нуждае от държавна поддръжка, която трябва да е най-малко в размер на 15-20 млн. EUR. Средствата са необходими, не само за спасяването на авиокомпаниите, но и на съпътстващите сектори като фирмите за обслужване на наземния персонал, кетеринг компаниите и не на последно място тези, които отговарят за сигурността на полетите – фирмите, извършващи техническото обслужване на самолетите. Резонно възниква въпросът, самолет, който не е летял между 6 месеца и 1 година, колко сигурен? Оказва се, че в момента всички приземени машини не са летателно годни. Повече информация за тяхното състояние и колко време отнема те отново да полетят предоставя в интервю за B2B Magazine Виктор Михайлов от Авиоремонтна база Planecare Solutions.

Господин Михайлов, каква поддържка се извършва в момента на самолетите, които почти година вече не летят?

Поддържката на паркирани самолети изисква малки усилия и по никакъв начин не може да бъде достатъчен бизнес за една организация, която се занимава с това. Приходите от обгрижване на паркирани летателни средства е минимален.

В случай, че се възобнови този бизнес, ще има огромен наплив от страна на клиентите да се върнат във въздуха колкото се може по-бързо. Това ще доведе до още по-голяма турболенция на пазара. За да може да посрещнем този наплив и да осигурим необходимите средства и като качество и сигурност, трябва да бъдем подкрепени, за да докачаме този момент. Без подкрепа на държавна институция няма как да се случат нещата. Много от моите колеги, подържат бизнеса си с лични средства, които са на изчерпване. Мярката 60/40 е само 10% от постоянните съпътстващи разходи на една организация. Надявам се някои да ни чуе и да ни обърне повече внимание.

Казахте, че ще се получи една туробелтност в момента, в който Световната здравна организация обяви край на пандемията. Колко време ще отнеме един самолет, който е бил на земята последните 6 месеца до 1 година, отново да полети?

За всяко едно въздухоплавателно средство, което трябва да се върне в експлоатация, има доста голям пакет от операции, които трябва да се извършат като техническо обслужване – ремонти, инспекции, преди на него да му бъде издаден т.нар. CRS сертификат, който му позволява да изпълнява полети. Обикновено едно такова посещение в хангара за извършване на тези операции отнема от 2 до 6 седмици усилена работа на екип от 30 души, специалисти – инженери и техници, докато това въздухоплавателно средство стане годно за експлоатация.

В момента всички паркирали самолети са с изтекла годност за летене.

При нормална експлоатация колко често се прави това посещение в хангара?

На две години самолетът трябва да посети хангара за базово обслужване. С-чековете се извършват на 2 години, защото има различни програми при различните оператори. D-чековете, или т.нар. големи структурни чекове са на 6 и на 12 години, които „нулират часовника“ за още 6 години структурно.

Колко от самолетите на български авиокомпании в момента са приземени?

Смея да твърдя, че са над 90%.

Дефакто след това пускането им в експлоатация ще трябва да става поетапно?

Да, защото всякакво бързане в процеса по възвръщането на летателната годност на самолетите може да крие доста рискове.

Какво е вашето виждане за бизнеса?

Далеч съм от мисълта, че цялата индустрия и целия бизнес ще се срине. Винаги има оцелели и от двете страни, но жертвите дали може да ги пренебрегнем, защото ако продължава така, със сигурност ще има жертви. Засега бизнесът се държи, както вече казах, на натрупани спестявания, лични средства, банкови заеми и ограничаване на разходи.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

април 2021
П В С Ч П С Н
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930