Електрическият транспорт през 2021 г.: ще могат ли конкурентите да надминат TeslaПредишна статия
ТОП 3 на капаните на семейния бизнесСледваща статия
Горещи новини

11/04/21

Как проект за сайт се превърна в бизнес с годишен доход от 700 милиона USD

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Бен Честнът създаде MailChimp през 2001 г. Първоначално платформата беше просто забравен страничен проект на маркетинговата му агенция Rocket Science Group, но с течение на времето се превърна в успешна услуга за изпращане на пощенски съобщения. Компанията никога не е привличала рисково финансиране и все още поддържа водеща позиция на пазара. Как Бен успя да постигне това без външни инвестиции? Нека да разгледаме отблизо.

Предистория

През 2000 г. Бен Честнът решава да прави това, което умее най-добре, а именно разработването на уебсайтове. Той знае точно желанията на потребителите в мрежата. Съвместно с бизнес партньор решава да създаде компания. Още докато получат лиценз успяват да си осигурят първите два платени проекта – единият на стойност 13 000 USD, а другият – за 32 000 USD.

С течение на времето обаче ес оказва, че за успешното управление на компанията не са достатъчни само дизайнерски умения, но и такива за работа с клиенти. Поради това новосъздаденият стартъп Rocket Science Group под ръководството на два дизайнерски интроверта не успява да се реализира в сфера, в която опаковката е по-важен от съдържанието.

След 5 години непрекъснат ръст на приходите, компанията достига стабилно плато във финансово отношение и е затрупана с работа. По-нататъшната съдба на проекта е поставена под въпрос.
Това подтиква Бен и сътрудниците му да преосмислят основната дейност на работа и да преосмислят бъдещето на бизнеса. Разглеждайки приходите от всеки проект, те установяват, че един от тях носи значително повече приходи, отколкото всички останали взети заедно.

Зараждането на MailChimp

Креативните умове на Rocket Science Group се изморяват от прилагането на една и съща функция отново и отново, касаеща клиентските сайтове: инструмент за разпространяването на електронни писма. Те са измислили универсално решение, автоматизиращо този процес и за всяко изпратено от клиентите писмо получават по 0.01 USD.

Бен и Ден възприемат инструмента като възможност да предоставят на клиентите решение на техните проблеми. Те вземат код от техен неуспешен проект – цифрово подразделение на картички и го доразработват. През 2001 г. те пускат MailChimp до своята клиентска база.

Постепенно инструментът набира популярност. Собствениците на среден бизнес, които по-рано не са работили с Rocket Science Group, започват да правят запитвания до компанията. Първоначално проектът носи незначителни доходи. Това кара Бен да въведен месечен абонамент за MailChimp и добави функцията за плащане с кредитна карта. Така се появява един от първите инструменти, работещи на принципа на програмното обезпечаване на услугата (SaaS).

Как MailChimp успява да се превърне в промишлен гигант на стойност 4.2 млрд. USD без да взема кредит?

Бизнес моделът freemium. Този подход е сред основните фактори за успех. Тогава е имало малко платформи, които са предоставяли на ползвателите си безплатен достъп до всички услуги. Благодарение на този подход ползването на платформата нараства от 100 000 потребителя на 1 милион само в рамките на една година. Във всяко безплатно писмо има логото на MailChimp, което е повишило броят на органичните посещения. Ползвателите плащат само след като са изчерпали броят на безплатно разпространените писма.

Креативните маркетингови компании

През 2014 г. собственикът на един от подкастите произнася името на компанията грешно – MailKimp. Компанията решава да превърне тази грешка в макетингова кампания. Скоро след това са пуснати креативни видеа за марките MailShrimp, FailChips, VeilHymn и други.
MailChimp става популярен сред собствениците на малък бизнес. Проблемът обаче е в това, че те не разполагат с отделен бюджет за маркетинг. От покупката на нов телевизор до плащането на реклама във Facebook – всичко това излиза от един джоб. И Бен много добре е разбирал техните проблеми.

Възможно е основният фактор за неговия успех да е фактът, че той винаги е бил честен със самия себе си и е съумявал да признава своите слаби и сили страни . Той никога не е стремял да програмира. Неговата мечта е била да бъде мултипликатор. Именно приложената креативност в решаването на проблемите му е помогнала да създаде технологична компания, чийто оборот е милиарди долари.

Ключът към успеха

Тази история е уникална сред технологичните компании, като се има предвид, че MailChip се е развивала без помощта на банкови заеми. Все пак обаче трябва да се отбележи, че продуктът носи доходи от самото си създаване. С времето ценообразуването се е променяло – от комисионна за изпращане на писмо до месечен абонамент, а след това и въвеждането на модела freemium. Също така трябва да се отчете, че MailChimp е дъщерна структура на компанията на Бен, която е финансира от самото й създаване.

Интересни факти

При назначаването на нови служители Бен избира хора, които са сигурни в собствените си способности, които са готови да променят своята гледна точка и да обяснят сложни концепции с прости думи.
Първият сътрудник на Бен – съоснователят Ден Курциус, създава прототипа на MailChimp с помощта на „HTML код за чайници“.
По думите на Бен, Ден отказва предложението за придобиването на MailChimp за милиард долара.

Девизът на Бен е, че трябва да обичаш това, което правиш, а не обратно, както обикновено се случва. По думите му, с времето ентусиазмът към хобито угасва, ако стане професия, и единственият начин да се запази интересът е да се научим да ценим това, в което сме добри.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Новини на български

Facebook

Календар

април 2021
П В С Ч П С Н
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930