Честита Нова година!Предишна статия
Как проект за сайт се превърна в бизнес с годишен доход от 700 милиона USDСледваща статия
Горещи новини

15/01/21

Електрическият транспорт през 2021 г.: ще могат ли конкурентите да надминат Tesla

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Преминаването от коли с изкопаеми горива към електрически превозни средства ще повлияе значително на личния транспорт. Засега обаче само Tesla се бори с проблеми с мащабирането, а другите производители на автомобили отчаяно искат да създадат собствен софтуер и да привлекат инвеститори. И докато Tesla остава безспорния лидер на пазара на електрически автомобили, през следващата година може да станем свидетели на появата на други играчи на пазара.

Поради пандемията, глобалните продажби на леки автомобили през 2020 г. са намалели с 20%, до близо 70 млн. USD. През 2021-а обаче данните ще се нормализират и делът на автомобилите, задвижвани от батерии, ще нараства бързо благодарение на амбициите на Китай.

Електричеството превръща автомобила в компютър на колела и изисква цялостно преосмисляне на вътрешната му структура. Електрическите системи, които генерират данни, отварят нови бизнес възможности. Подобрените услуги за придвижване в крайна сметка водят до напълно самоуправляващи се автомобили.

През 2021 г. компаниите в екосистемата на електрическите превозни средства като Tesla, нейните подражатели – традиционните автомобилни производители и технологичните гиганти, ще се състезават помежду си за електрифицираното бъдеще.

„Ръстът на акциите на Tesla подтиква компаниите и стартъпите да предприемат действия, за да догонят конкуренцията.“

И докато Tesla е в челните редици по производство на батерии и софтуер, компанията е изправена пред много предизвикателства. Илон Мъск се стреми да произвежда по 20 милиона автомобила годишно. През 2019 г. бяха създадени само 370 000. Повишаването на производството се превърна в огромно предизвикателство за Tesla. Не е известно дали новите гигафабрики в Тексас и близо до Берлин ще докажат, че компанията може да се разширява сама и да работи така успешно, както заводът й в Шанхай.

Докато Tesla се бори с проблема за увеличаване на производството, то традиционните автомобилни производители имат проблеми с разработването на интегриран софтуер за електрическите превозни средства. Необходимо е не само да се осигури ефективна съвместна работа на батериите и двигателя, но и да се свърже машината с външния свят. Автомобилните производители се опитват да свържат електронни системи от различни доставчици, за да достигнат нивото на Tesla, която непрекъснато подобрява автомобилите като актуализират софтуера.

Автомобилните производители трябва да решат още много проблеми. Необходимо е компаниите да намалят инвестициите в технологията на двигателите с вътрешно горене и да се кооперират с други организации.

През новата година трябва да очакваме още съвместни предприятия и инвестиции в стартъпи, което да помогне на компаниите да споделят загубите предизвикани от преминаването от бензиново гориво към нов вид начин на придвижване. Големият въпрос е дали ще могат привържениците на Tesla – такива като китайските Li, Nio, WM Motor и Xpeng и американските Fisker, Lucid и Nikola, да се справят с всички трудности и да убедят инвеститорите, че имат свои собствени технологии, които ще им дадат конкурентно предимство.

„Проектирането и въвеждането на устройства в среда, в която битовете и байтовете са толкова важни, колкото спирачките и каросерията, не е лесна задача“. Създаването на търговска мрежа на дребно и поддръжката на автомобилите, представляват допълнителни трудности сред конкурентите. Така че през следващата година ще видим кои от съперниците на Tesla, както стари, така и нови, ще могат да останат в надпреварата.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

януари 2021
П В С Ч П С Н
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031