Предстоящите избори, а не пандемията притесняват австрийските фирми в БългарияПредишна статия
Apple започна да наема служители за разработване на 6GСледваща статия
Горещи новини

09/03/21

Авиопроизводителите ще наблегнат на екологичността или на свръхзвуковите самолети

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия

Исторически погледнато, авиацията винаги е била печеливш бизнес. С развитието на технологиите и сектора като цяло се изисква по-устойчив подход към пътуванията, което поставя нови предизвикателства пред авиационния сектор. Докато големите авиопроизводители, като Airbus и Boeing, се фокусират върху минимизиране на разходите на гориво, други стартиращи компании виждат потенциал в свръхзвуковите самолети. Възниква въпросът: какво следва в бизнес авиацията, ще летим ли по-бавно, но с нулеви емисии или ще пробием свръхзвуковата бариера и ще обиколим света с модерни самолети за броени часове? Въпреки че няма ясен отговор на този въпрос, аргументите, изложени и за двата вида авиационен транспорт, не са за пренебрегване.

От 2021 г. голяма част от международния въздушен трафик ще бъде обект на Схемата за компенсиране и намаляване на въглерода на международната авиация (CORSIA), изискваща от операторите на въздухоплавателни средства да купуват компенсирани въглеродни емисии като компенсация за своите въглеродни емисии, надвишаващи изходното ниво за 2020 г. В резултат на това самолетите с нулеви емисии биха били по-евтин вариант в сравнение със самолети, задвижвани с изкопаеми горива. В същото време самолетите, които могат да се експлоатират екологично, могат да тласнат обществото към кръгова икономика, като допълнително намалят зависимостта от ограничени ресурси като нефт и газ.

От друга страна, ползите от свръхзвуковия полет са не по-малко важни. Възможността да се премине разстоянието от Лондон до Сидни за 5-6 часа може да ускори развитието на икономиките, подкрепяйки я не само в световен мащаб, но и в полза на индустрията в дългосрочен план. Въпреки това, с наличната в момента технология, при свръхзвуков полет трудно може да се говори за устойчивост.

Тъй като по-голямата част от самолетите, прекрачващи звуковата бариера, са оборудвани с четири „жадни“ за гориво реактивни двигатели, разходът на гориво е последният проблем. Свръхзвуковите самолети са проектирани предимно като VIP или частен транспорт. В този тип машини летят шепа хора, което значително увеличава разхода на гориво на пътник на полет. В резултат на това свръхзвуковият полет може да бъде бърз, но едва ли устойчив и икономически обоснован вариант, докато иновациите не позволят свръхзвуковите струи да бъдат оборудвани с водородни горивни клетки или други екологични методи за задвижване.

Може би използването на самолети с нулеви емисии или свръхзвукови самолети не е най-доброто решение? Използването на двата вида транспорт в комбинация носи своите предимства. Това може да позволи на потребителите на частната и бизнес авиация да практикуват екологични възможности по време на ежедневни пътувания до работното място и предварително планирани пътувания. И за разлика от това, използването на свръхзвукови струи е удобно при извънредни ситуации чрез способността самолетът да развие по-голяма скорост.

„Въпреки че темата е изключително актуална в настоящата среда, устойчивостта на самолетното гориво или задвижването далеч не е единственият фактор в бъдещето на зелената бизнес авиация. Наличието на инфраструктура, която може да работи по екологичен начин, ще бъде също толкова важно, колкото експлоатацията на самолети с нулеви емисии. Оптимизирането на ежедневните операции, проучването на нови начини за минимизиране на отпадъците и използването на практики на кръгова икономика трябва да бъдат основните цели“, казва главният изпълнителен директор на Jet Maintenance Solutions Витис Залимас.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

<

Facebook

Календар

март 2021
П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031