ЛЯТНАТА ВАКАНЦИЯ Е ЛЮБИМА ЗА 73% ОТ БЪЛГАРИТЕ, СОЧАТ ДАННИ В ИЗСЛЕДВАНЕПредишна статия
ДЕСЕТА КОНКУРСНА СЕСИЯ НА НАЦИОНАЛНИЯ ИНОВАЦИОНЕН ФОНДСледваща статия
Горещи новини

18/07/19

WWF, СВЕТОВНИЯТ ИКОНОМИЧЕСКИ ФОРУМ И ВОДЕЩИ МЕЖДУНАРОДНИ ОРГАНИЗАЦИИ ПРИЗОВАВАТ ЗА БИЗНЕС С МИСЪЛ ЗА ПРИРОДАТА

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
unnamed

Нова глобална коалиция обръща внимание на икономическите ползи от опазването на околната среда.

На годишната среща на Световния икономически форум, която се проведе в Китай, влиятелни международни организации обявиха създаването на коалиция „Бизнес за природата“. Новосформираната коалиция, съставена от неправителствени и бизнес организации, има за цел да издигане мощен призив за опазване на природата.

Днес разполагаме с все повече доказателства, че унищожаваме планетата със скорост, която никога не е била наблюдавана в човешката история. А това подкопава здравето и благосъстоянието на хората, общественият прогрес, както и напредъка ни по пътя към целите за устойчивото развитие. Унищожаването на природата поражда сериозни разходи за бизнеса и икономиките и затруднява значително справянето с важни глобални предизвикателства като изменението на климата и социалните неравенства.

„За да сложим край на този порочен процес трябва да гарантираме, че ясното разбиране на връзката между природата, хората и икономиките е интегрирано във всички икономически сектори и на всички нива на вземане на решения“, коментира ръководителят на WWF България Веселина Кавръкова. „Борбата с изменението на климата, например, е обречена на провал, ако не обърнем внимание на нашето влияние върху природата, както и на зависимостта ни от нея.“

2020 г. е критична за прекратяването на негативната тенденция на загуба на природните ресурси и екосистемни услуги, залегнали в основата на нашето благосъстояние и на глобалната икономика. Догодина световните лидери ще имат възможността да изковат международно споразумение, което да сложи край на унищожаването на нашия естествен свят, подобно на Парижкото споразумение за борба с климатичните промени от 2015 г.

В тази връзка бизнесът играе решаваща роля в убеждаването на правителствата, че опазването на природата има икономически смисъл. За да се гарантира участието на бизнес общността и за да се създаде чувство за споделена собственост върху споразумението и резултатите от него, частният сектор трябва да бъде включен в разработването му от самото начало. По време на предстоящите международни преговори организациите от коалицията „Бизнес за природата“ ще излязат с един глас, за да покажат ясно, че опазването на природата е не само икономически, но и морален императив и за да насърчат държавите да сключат нова амбициозна сделка за хората и природата.

„Планините, горите, реките и моретата, заедно с тревата и дърветата са дом на огромен брой животни. Защитата на околната среда всъщност означава защита на самите нас. Затова в името на едно по-добро утре предприятията са длъжни да се придържат към „зеленото“ развитие. Очакваме с нетърпение да работим заедно с „Бизнес за природата“, за да изградим „глобална здравна екосистема“ и да споделим едно проспериращо бъдеще“, каза Жао Син, вицепрезидент на водещия китайски производител на млечни продукти „Или Груп“.

Най-предприемчивите бизнес лидери вече признаха, че икономическият им успех зависи тясно от здравето на околната среда и че на досегашния бизнес модел не може да се разчита в средносрочен и дългосрочен план. Коалицията „Бизнес за природата“ има амбицията да демонстрира как опазената природа може да се превърна в стабилна основа за процъфтяващ бизнес.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

юли 2019
П В С Ч П С Н
« юни    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031