РАСТЕ ДЕЛЪТ НА АУТСОРСИНГ ИНДУСТРИЯТА В БВП НА БЪЛГАРИЯПредишна статия
ПРЕКОМЕРНАТА СЛАБОСТ ПРИ ЖЕНИТЕ Е ОПАСНАСледваща статия
Горещи новини
  • Откъс от "Причините да останеш жив" на Мат Хейг В рубриката "Четиво" "Дневник" публикува откъс от "Причините да останеш жив", с автор Мат Хейг, предоставен от Издателство "Локус"."Причините да останеш жив" от Мат Хейг - един успешен писател говори [...]
  • Продължава втората кандидатстудентска сесия на СУС устен изпит по журналистика, събеседване за специалност „Изобразително изкуство", музикален инструмент или пеене, физика и със събеседване за специалност „Графичен дизайн" продължава втората кандидатстудентска сесия за учебната 2018/2019 г. [...]
  • Все повече сигнали за заблуждаващи намаления в интернетВ Комисията за защита на потребителите (КЗП) зачестяват сигналите от граждани, които не получават обещаните отстъпки при пазаруване през интернет, съобщи председателят Димитър Маргаритовпо ТВ СКАТ. "Потребителите подават сигнал към нас, [...]

23/06/18

41% ОТ БЪЛГАРИТЕ ИЗПОЛЗВАТ СМАРТФОН НАРАВНО С ЛАПТОП И СТАЦИОНАРЕН КОМПЮТЪР ЗА ДОСТЪП ДО ИНТЕРНЕТ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
GfK_Crossmedia_Link_Blographic_535x306px

Това сочат резултатите от глобално проучване, проведено от KANTAR TNS по поръчка на Google. То изследва особеностите в поведението на интернет потребители от България на възраст над 16 години, сравнени с нагласите на граждани от 63 държави. Проучването  разкрива какви онлайн услуги използват българите, колко често и чрез какви устройства. Резултатите са представени в онлайн аналитичния инструмент Consumer Barometer.

Данните разкриват, че 70% от българите използват често интернет за лични цели. За сравнение в глобален план този показател е 82%. Най-активните потребители са във възрастова категория 25-34 и 35-44 години (съответно 22% и 23%). Въпреки очакванията, че младите са по-редовни потребители в интернет, разпределението по възрастови групи е относително еднакво. Интернет е среда, която позволява на хора от различни възрасти да комуникират.

Днес българинът има средно по 2.4 устройства свързани с интернет, сравнено със средно 2.3 през миналата година.

Българите използват все повече устройства, за да се свързват с интернет: 55% използват смартфони, сравнено с 53% през 2016 г.; 34% ползват лаптоп; 7% използват смарт телевизори. В допълнение се използват нетбук, Chromebooks, електронни четци (E-book), смарт часовници и тракери, които също са свързани с интернет.

Все по-голям брой българи използват смартфони за връзка с интернет. През 2017 г. 41% от потребителите използват наравно компютър и смартфон за връзка с интернет.

Поведението на потребителите в България съвпада със световните тенденции – 83% използват интернет за намиране на информация, 80% за забавление, 60% с цел решаването на някаква конкретна задача, 28% качват съдържание в интернет, а 30% публикуват решения на проблеми, с което помагат на други потребители онлайн.

Поне веднъж в месеца, 70% от българските потребители търсят информация за стоки и услуги онлайн, 62,5% търсят конкретно място и маршрут, а 48% правят онлайн покупка. Най-често онлайн българите: използват търсачка – 87%, свързват се със социални мрежи 83%, гледат видео 83%.

“Това ново проучване показва появата на нов тип потребител – "onliner" – и изследва теми, включително промените в екосистемата на устройствата, скорошните промени по отношение на видео съдържанието и това, което бъдещето ще ни покаже за потребителските технологии. Покачването на употребата на мобилните устройства продължава, което оказва влияние върху общуването между хората, както и върху интеракцията с дигиталния свят. За да останем на гребена на вълната, сега е моментът компаниите да проучат как тези нови възможности могат да подкрепят както потребителите, така и бизнес целите“, коментира Наталия Коробко, Мениджър бизнес развитие на Google за България.

В изследването Connected Consumer Study, проведено от KANTAR TNS, са интервюирани граждани на 63 държави. В България, изследването бе проведено в периода 1 април – 30 юни 2017 г. във формата дълбочинно интервю, с извадка 1000 души, на възраст над 16 г.

За допълнителна информация: http://www.consumerbarometer.com/

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

юни 2018
П В С Ч П С Н
« май    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930