РАСТЕ ДЕЛЪТ НА АУТСОРСИНГ ИНДУСТРИЯТА В БВП НА БЪЛГАРИЯПредишна статия
ПРЕКОМЕРНАТА СЛАБОСТ ПРИ ЖЕНИТЕ Е ОПАСНАСледваща статия
Горещи новини

22/11/17

41% ОТ БЪЛГАРИТЕ ИЗПОЛЗВАТ СМАРТФОН НАРАВНО С ЛАПТОП И СТАЦИОНАРЕН КОМПЮТЪР ЗА ДОСТЪП ДО ИНТЕРНЕТ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
GfK_Crossmedia_Link_Blographic_535x306px

Това сочат резултатите от глобално проучване, проведено от KANTAR TNS по поръчка на Google. То изследва особеностите в поведението на интернет потребители от България на възраст над 16 години, сравнени с нагласите на граждани от 63 държави. Проучването  разкрива какви онлайн услуги използват българите, колко често и чрез какви устройства. Резултатите са представени в онлайн аналитичния инструмент Consumer Barometer.

Данните разкриват, че 70% от българите използват често интернет за лични цели. За сравнение в глобален план този показател е 82%. Най-активните потребители са във възрастова категория 25-34 и 35-44 години (съответно 22% и 23%). Въпреки очакванията, че младите са по-редовни потребители в интернет, разпределението по възрастови групи е относително еднакво. Интернет е среда, която позволява на хора от различни възрасти да комуникират.

Днес българинът има средно по 2.4 устройства свързани с интернет, сравнено със средно 2.3 през миналата година.

Българите използват все повече устройства, за да се свързват с интернет: 55% използват смартфони, сравнено с 53% през 2016 г.; 34% ползват лаптоп; 7% използват смарт телевизори. В допълнение се използват нетбук, Chromebooks, електронни четци (E-book), смарт часовници и тракери, които също са свързани с интернет.

Все по-голям брой българи използват смартфони за връзка с интернет. През 2017 г. 41% от потребителите използват наравно компютър и смартфон за връзка с интернет.

Поведението на потребителите в България съвпада със световните тенденции – 83% използват интернет за намиране на информация, 80% за забавление, 60% с цел решаването на някаква конкретна задача, 28% качват съдържание в интернет, а 30% публикуват решения на проблеми, с което помагат на други потребители онлайн.

Поне веднъж в месеца, 70% от българските потребители търсят информация за стоки и услуги онлайн, 62,5% търсят конкретно място и маршрут, а 48% правят онлайн покупка. Най-често онлайн българите: използват търсачка – 87%, свързват се със социални мрежи 83%, гледат видео 83%.

“Това ново проучване показва появата на нов тип потребител – "onliner" – и изследва теми, включително промените в екосистемата на устройствата, скорошните промени по отношение на видео съдържанието и това, което бъдещето ще ни покаже за потребителските технологии. Покачването на употребата на мобилните устройства продължава, което оказва влияние върху общуването между хората, както и върху интеракцията с дигиталния свят. За да останем на гребена на вълната, сега е моментът компаниите да проучат как тези нови възможности могат да подкрепят както потребителите, така и бизнес целите“, коментира Наталия Коробко, Мениджър бизнес развитие на Google за България.

В изследването Connected Consumer Study, проведено от KANTAR TNS, са интервюирани граждани на 63 държави. В България, изследването бе проведено в периода 1 април – 30 юни 2017 г. във формата дълбочинно интервю, с извадка 1000 души, на възраст над 16 г.

За допълнителна информация: http://www.consumerbarometer.com/

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

ноември 2017
П В С Ч П С Н
« окт    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930