НОВИЯТ ЕВРОРЕГЛАМЕНТ ЗА ЛИЧНИТЕ ДАННИ СПЕСТЯВА ОКОЛО 2,8 МИЛИАРДА ЕВРО НА БИЗНЕСАПредишна статия
РЪКОВОДИТЕЛЯТ НА BBC WORLD SERVICE ENGLISH ИДВА В СОФИЯ ЗА MTEL MEDIA MASTERS 2017Следваща статия
Горещи новини

13/12/19

ЦИФРОВАТА СРЕДА ПРОМЕНЯ ПОТРЕБИТЕЛСКОТО ПОВЕДЕНИЕ И БИЗНЕСА

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
Frank_Dirk1

Водещи маркетингови специалисти и изследователи от България, Румъния и Германия обсъждаха промените на нагласите на потребителите в новата цифрова среда. Това стана днес по време на конференция, организирана от маркетинговата компания „Ноема“ във връзка с нейната 25-та годишнина.

Специален гост на форума бе професорът по маркетингови проучвания Франк Дърк от Университета за приложни науки във Форцхайм, Германия, който е автор на редица  изследователски методи в световен мащаб. Според него, цифровизацията ще доведе до ключови промени в потребителското поведение, което ще се отрази на маркетинга във всички сфери на бизнеса. Тази тенденция се откроява съществено в услугите и продуктите свързани с личната грижа и здравето, където ролята на експертите – лекари и фармацевти, ще бъде променена в нещо повече от предоставяне само на лекарства.

„Цифровото здраве“ обхваща множество електронни и базирани на интернет тенденции в сектора на здравеопазването, които променят ролята на акционери, потребители, професионалисти. Професор Дърк открои две големи тенденции: цифровизация на медицината и нарастващото влияние на потребителите-пациенти чрез самолечение и самонаблюдение. Той смята, че виртуалните и реалните възможности за общуване с тях,  изправят маркетолозите пред ново предизвикателство, свързано с промяна на класическите подходи.

Стремежът на хората към здравословен начин на живот налага разширяването на това понятие, което е не просто консумация на био-храни, обясни Венера Николова – старши изследовател на „Ноема“. Според нея, интересът към здравословния начин на живот нарастващо се превръща в холистична практика – с фокус не само върху един тип дейност, а в още много сфери – от грижа за себе си през свободното време до жилището, в което живеем.

Изследвания показват, че средно в Западна Европа един потребител „се среща“ – съзнателно или не – с 3000 марки дневно. Това води до ожесточена маркетингова надпревара за ограниченото време на клиентите, смята Янина Дойчинова от „Ноема“. Тя допълни, че основните канали за достигане на марките до потребителите остават телевизията и интернет, като времето в интернет нарастващо се доближава до това с телевизията. А при определени групи население интернет вече значително изпреварва отделеното внимание на телевизията.

Интересни са проучванията за света на марките за българския потребител, които бяха представени по време на конференцията. Българинът разпознава най-много марки в категорията на храните. В същото време обаче, трите най-влиятелни бранда са в областта на напитките, козметиката и „цифровизацията“ – подразбира се устройства за достъп до интернет.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

декември 2019
П В С Ч П С Н
« ное    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031