ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА WHATSAPP ГИ ЧАКА НЕПРИЯТНО НОВОВЪВЕДЕНИЕПредишна статия
МЛАДАТА КРЪВ МОЖЕ ДА УДЪЛЖИ ЖИВОТА НА ВЪЗРАСТНИТЕ ХОРАСледваща статия
Горещи новини

26/09/18

ФЕСТИВАЛ НА РОЗОВИЯ ДОМАТ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
_VAR4488

Уникален фермерски базар и много положителни емоции по време на 2-рото издание на Фестивала на розовия домат

Уникален фермерски пазар с най-добрите български розови домати и автентично българско овче и козе сирене предложи на софиянци и гостите на столицата второто издание на Фестивала на розовия домат. Фолклорна програма, посветена на българските народни танци, представи на сцената в Княжеската градина 10-те най-добри групи, победители в националните фестивали „Хоро се вие извива“, наред с виртуозните изпълнители от духовата формация „Виво Монтана“. Софийският доматен фест бе последният от осем регионални издания, организирани от МЕТРО България, представящи в магазините на компанията българските земеделци, работещи в партньорство с МЕТРО по програмата „Отгледано с грижа в България“.

Освен розовия домат, символ на плодородната българска земя, гостуващите фермери, партньори на МЕТРО в програмата „Отгледано с грижа в България“, предложиха сочния и сладък лук от село Реселец, боб от село Смилян, сладко от горски плодове от Родопите, както и разнообразие от българско овче и козе сирене, осигурено от Националната овцевъдна и козевъдна асоциация.

В рамките на четири часа гостите на празника в Княжеската градина имаха възможност да се включат в много томболи, да се насладят на вкусни ястия от автентични продукти като смилянски боб, реселешки лук и розови селски домати, подготвени от готвачите на кулинарната МЕТРО Академия, водени от шеф Юри Велев. Кулинарно предизвикателство номер едно обаче стана, замразеното с азот, като сладолед, гаспачо на един от най-добрите български сладкари – шеф Ради Стамболов.

Гост на празника бе и най-популярният български готвач – шеф Андре Токев, лице на кампанията "Кулинарното наследство на България", поставяща си за цел да открие и представи автентични български рецепти, които от векове формират българския вкус. Шеф Токев покани всички да се включат в конкурса, като изпратят открити от тях български рецепти чрез формуляр на уебсайта www.metro.bg/nasledstvo. Кампанията на МЕТРО и неговите партньори е част от националния календар на Европейската година на наследството 2018, защото популяризира нематериалното наследство на България, където наред със занаятите, обичаите, езикът и устните традиции попада и кулинарията.

Дванадесет от участниците в конкурса, изпратили най-добрите рецепти, селектирани от професионално жури, ще участват в уникален видео сериал с шеф Андре Токев, а рецептите им ще бъдат издадени в кулинарна книга и представени в кулинарен календар. Награди са предвидени за рецепти, изпратени от български ресторант, както и от организаторите на кулинарни фестивали от цялата страна – читалища, общини, неправителствени организации.

Наред с танцьорите, на сцената на фестивала се редуваха участниците в майсторски класове по народни танци с екипа от хореографи и артисти на „Таратанци“, които се надиграваха пред зрителите, за да демонстрират научените от тях Право, Дунавско, Дайчово и Ширто хоро.

Със свой информационен щанд присъства и фондация „Нана Гладуиш – Една от осем“, осигуряваща напълно безплатно практика и информационна подкрепа на жени с рак на гърдата и техните близки, за чиято кауза МЕТРО отделя 5% от продажбата на български розови домати.

Програмата „Отгледано с грижа в България “ включва над 400 вида локални артикули. В момента МЕТРО работи с над 200 малки земеделски производители от цялата страна, реализирали чрез магазините на компанията българска земеделска продукция за над 4 300 тона. МЕТРО може да се похвали с първи износ на над 5 тона розови домати – три доставки за Великобритания и две за Австрия.

Заместник-министърът на икономиката Лъчезар Борисов, който беше специален гост на фестивала, посочи, че един от основните приоритети на министерството е да подкрепя българските производители и да стимулира тяхното производство. Той изтъкна , че българските производители имат традиции и могат да се гордеят с качеството на продукцията си.

„Определено се наблюдава напредък и устойчивост на работата ни с фермерите. Начинът на сортировка, заготовка и качество за тях става все по-лесно постижим и придобива регулярен характер“, сподели Иван Райнов, от отдел „Плодове и зеленчуци“. Успешно се изпълнява и програмата, свързана с обученията на фермерите, които улесняват подготвянето и спазването на добри земеделски практики. Продължават и одитите с агрономи като всеки един регион си има отделен одитор, който посещава производителите.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

септември 2018
П В С Ч П С Н
« авг    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930