A1 С ПЪРВА 5G БАЗОВА СТАНЦИЯ В БЪЛГАРИЯПредишна статия
WWF, СВЕТОВНИЯТ ИКОНОМИЧЕСКИ ФОРУМ И ВОДЕЩИ МЕЖДУНАРОДНИ ОРГАНИЗАЦИИ ПРИЗОВАВАТ ЗА БИЗНЕС С МИСЪЛ ЗА ПРИРОДАТАСледваща статия
Горещи новини

18/07/19

ЛЯТНАТА ВАКАНЦИЯ Е ЛЮБИМА ЗА 73% ОТ БЪЛГАРИТЕ, СОЧАТ ДАННИ В ИЗСЛЕДВАНЕ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
unnamed

Преобладаващата част от тях използват почти цялата си годишна отпуска за почивка.

В разгара на летния сезон темата за почивките вълнува сериозно всички. Как и къде предпочитат да почиват българите, разбираме от независимо проучване, проведено от маркетинговата агенция Pragmatica, по поръчка на Starcom България, медийна агенция в Publicis Groupe България.

Изследването показва, че 98% от анкетираните интернет потребители ходят на почивка поне веднъж годишно. Оказва се, че до края на май месец 51% от тях все още не са излизали в отпуск. Този резултат не е изненадващ предвид факта, че 73% определят именно лятната почивка като най-любима за тях.

Интересен факт е, че по-голямата част от запитаните използват почти цялата си годишна отпуска за почивка наведнъж, като сред тях 88% предпочитат това да е през лятото. Около половината от анкетираните пък залагат на кратките екскурзии (54%) и дългите почивни дни (46%) като начин за бягство от градската работна среда. На почивка през пролетта ходят сравнително по-малка част – 37%, а през зимата – 33%.

Една от основните теми за годишните ваканции е продължителността на почивката. Според проучването, най-популярна е почивката в рамките на 7 дни (44%). По-малко от седмица почиват 36% от българите, а 14% избират 10-дневните почивки. Едва 1% от респондентите отделят повече време за отдих – между 2 и 4 седмици.

„За нас е изключително важно да разбираме максимално добре хората, техните нужди и преживявания. Най-добрият начин това да се случи, е да сме близо до тях и да разговаряме лично. Именно това наше желание ни подтикна към инициативата, която стартирахме през 2018 г. съвместно с Прагматика, а именно да следим за важните теми от ежедневието на българите.“ – коментира Велислава Анастасова, управляващ директор на Starcom България. – „Проучването за ваканциите е част от тази наша инициатива. Ако се чудите кой е основният канал, посредством който хората се информират и избират почивката си, то ние можем да ви кажем – това са разказите на близки и познати (38%). Специализираните сайтове помагат при избора на 32% от анкетираните българи, а за наша лична изненада социалните медии играят информативна роля едва при 25% от респондентите.“
Важно е да се подчертае също, че 71% от анкетираните прекарват почивките със своите семейства, което категоризира семейните ваканции като най-практикуваният модел на българите. Едва 26% заявяват, че са придружавани от приятели. Що се отнася до транспорта, по-голямата част (65%) избират да пътуват с автомобил. Следващи по популярност типове транспорт са самолетният (16%) и автобусният (15%).

На последно място, но не по важност, е темата за настаняването. Тук резултатите показват, че 56% от анкетираните предпочитат да отседнат в хотел. Къща за гости и апартамент под наем са желани от 22% и 11% от българите, респективно.

Проведеното проучване е количествено, направено чрез онлайн анкета към мъже и жени във възрастова група 16 – 64 години, които ползват интернет поне веднъж седмично и ходят на почивка поне веднъж годишно, в периода 22 – 24 май 2019 г.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

юли 2019
П В С Ч П С Н
« юни    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031