Най-популярният бранд сред хранителните вериги във Facebook у насПредишна статия
Горещи новини

03/08/20

ИАНМСП представи възможностите пред родните компании за участие в международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
smartcapture

От 28.06.2019 г. ИАНМСП е институционален бенефициент по договор № BG16RFOP002-2.052-0001-C01 за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Процедура BG16RFOP002-2.052 „Реализация на мерки за интернационализация на българските малки и средни предприятия чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП)“ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 г.“ в изпълнение на проект с наименование Участие на МСП на международни панаири, изложби и конференции в страната и чужбина на обща стойност 4 142 000 лв. 

Проектът предвижда изпълнение на три основни дейности:

  1.  Участие на специализирани международни панаири и изложения в чужбина – в рамките на национален щанд
  2.  Индивидуално участие на специализирани международни панаири и изложби в България
  3.  Организиране, провеждане и участие на специализирани конференции в страната и в чужбина

ИАНМСП проведе пресконференция, по време на която Борислав Димитрачков – директор на дирекция „Интернационализация на МСП“ и зам.-ръководител на проекта, и Росица Асенова, главен експерт в отдел „Международни изложби и конференции“ и координатор на проекта, представиха възможностите, които проектът дава на българските МСП за участие във водещи търговски събития в страната и чужбина пред представители на българския бизнес, браншови камари, журналисти и представители на публичния сектор.

„Проектът е на стойност 4 142 000 лв., като от страрта му през 2019 г. сме оползотворили малко под половината бюджет за организирането на 13 участия по трите дейности, в които участие взеха 79 МСП“, даяви г-жа Асенова. 

„Инициативата е насочена изцяло към представителите на производителите. Програмата не дава възможност за участие на търговци, които не извършват производствена дейност“, коментира зам.-ръководителят на проекта г-н Димитрачков. „Проектът цели да насърчи износа на българските производители, разширявайки техния пазарен дял на чуждите пазари и у нас, а също така и да намери нови чуждестранни партньори за българския бизнес“, допълни той.

„По индикативна програма ще се организират участията в още 14 изложби. Тъй като сме поставени в условията на COVID-19 много от изложенията се отмениха или пренасрочиха за следващ период през 2021 г. В тази връзка искам да спомена, че има възможност проектът да бъде удължен с една година след предвидения му край на 28.06.2021 г. и, стига да разполагаме със средства, ще продължим да водим родните предприятия на едни от най-големите и значими търговски събития“, заяви г-н Димитрачков.

Той допълни, че след взето решение от страна на ръководството на проекта и Агенцията, вече ще се покриват 100% от разходите по участието на фирмите във връзка с икономическата ситуация, породена от пандемията COVID-19.

„Компаниите вече ще получават 100% финансиране по проекта за своето участие, за разлика от периода преди COVID-19, когато компаниите трябваше да имат до между 15 и 25% самоучастие“, каза също г-н Димитрачков.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

август 2020
П В С Ч П С Н
« юли    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31