Предишна статия
HONOR 10 LITE И HONOR WATCH БЯХА ПРЕДСТАВЕНИ В БЪЛГАРИЯСледваща статия
Горещи новини
  • Борис Джонсън иска избори догодина, пише "Таймс" Фаворитът за следващ британски премиер Борис Джонсън иска предсрочни избори във Великобритания през лятото на 2020 г. и вече събира средства, за да подготви торите за това, пише днес в. [...]
  • Полицията затвори завод за фалшиви Ferrari и LamborghiniПолицията в Бразилия разкри нелегален завод за фалшиви автомобили от марките Ferrari и Lamborghini, разположен в щата Санта Катарина. Органите на реда са действали след сигнал, подаден от италианските производители [...]
  • Ройтерс: Кристалина Георгиева може да оглави МВФГлавният изпълнителен директор на Световната банка Кристалина Георгиева има шанс да оглави Международния валутен фонд след оставката на Кристин Лагард. За това съобщава агенция "Ройтерс", цитирана от : dariknews.bg [...]

17/07/19

ЕВРОПЕЙСКА НОЩ НА ТЕАТРИТЕ СТАРТИРА ПРОУЧВАНЕ НА ТЕАТРАЛНАТА ПУБЛИКА

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
ASSET 2

4 български театъра се включват в проекта.

Народен театър „Иван Вазов“, Софийска опера и балет, Сатиричен театър „Алеко Константинов“ и Театър „Азарян“ са българските представители в европейското проучване на театралната публика, което ще е част от платформата „Европейска нощ на театъра“.

Асоциация „Европейска нощ на театъра“ стартира проект ASSET (Audience Segmentation System in European Theatres), в който се включват 5 държави (Австрия, България, Финландия, Хърватска и Чехия). В първото до момента проучване от този характер, „Европейска нощ на театрите България“, бе избрана заради иновативния подход в комуникацията, мащабността и увеличаващия се интерес към инициативата още от нейното създаване. София е един от градовете в Европа с най-силно присъствие, най-много продукции и най-голям брой зрители в Нощта на театрите. Ръководител на проекта от българска страна е Фондация „Арт Проджектс“ – един от организаторите на Нощ на театрите и координатор на Европейска нощ на театрите за България.
Събраните данни и анализи за театралната аудитория, което ще се случи в избраните за проучването европейски градове (Прага, Виена, София, Хелзинки и Загреб), ще дадат дълбочинна информация за театралната публика. Проектът ASSET ще помогне на участващите театри да използват резултатите от сегментацията на аудиторията за по-ефективни маркетингови и комуникационни дейности, да разширят настоящите зрители и да привлекат нови публики. От страна на четирите български театъра, участие в обучителни сесии и споделяне на добри практики, ще имат екипите на театрите отговарящи за маркетинг и комуникации.
Социологическото проучване ще се проведе в два етапа – през март-април 2019 и през октомври-ноември 2019, като във втората част ще има специален акцент върху публиката в Нощ на театрите.

Проучването се осъществява с The Audience Agency от Англия, които имат дългогодишен и фокусиран опит в проучвания на публиката на театри, фестивали и културни инициативи, като реализират ежегодни изследвания на зрителите за National Theatre Live, Royal Opera House, The British Museum, Barbican, The London Library и др.

За ASSET (Audience Segmentation System in European Theatres)
Основната цел на проекта ASSET е да разработи и тества методология за изследване на публиката и да я предложи на европейските театри и други организации, занимаващи се със сценични изкуства. Данните от проучването ще помогнат на театралните компании да задълбочат взаимоотношенията си с публиката и да инициират маркетингови дейности, които да развият аудиторията им. Основен координатор на проекта е Катедрата по управление на изкуствата към Театраления факултет на Академията за сценични изкуства в Прага (Чехия). Партньори на ASSET са The Audience (Великобритания) и организаторите на Нощ на театрите в България (Фондация „Арт Проджектс“), Хърватска (Народен театър Дубрава) и Австрия (IG Kultur Österreich), както и Metropolia University (Финландия).

През 2019 г. Нощта на театрите ще е на 16 ноември (събота).
„Европейска нощ на театъра“ е инициатива, обединяваща театрални компании от цяла Европа. Тя е иновативна интерпретация на театралното пространство с подчертан образователен елемент, който е насочен към усъвършенстване на нагласите на публиката. Tеатри и театрални компании предлагат своите продукции, за да задълбочат връзката, която вече съществува между тях и тяхната аудитория. Мисията на Нощта е да осигури изяви и обмен между участниците, както и да покаже театралната креативност във всички нейни форми. Целта на всички активности е да създаде нов вид заедност между публиката и театралните творци. В България Нощ на театрите вече няколко години прави интересен и различен прочит на театъра като ползва успешни европейски практики и комуникационни инструменти. В София събитието е част от Календара на културните събития за 2019 г. на Столична община.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

юли 2019
П В С Ч П С Н
« юни    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031