Горещи новини
  • Затопля сеДнес се очаква утихване на вятъра и омекотяване на времето, информира Националният институт за метеорология и хидрология. Минималните температури в сутрешните часове ще са между 7 и 12 градуса. Облачността ще е [...]
  • Автомобил се вряза в магазин за зеленчуци в Габрово (ВИДЕО)Късно снощи, малко след 23:00 часа в Габрово е станал инцидентът с кола, според която очевидци разказват, че се е врязала между търговски обект за зеленчуци, разположен близо до блок [...]
  • Кармело Антъни напуска "Никс", за да подпише с "Оклахома Сити тъндър" Звездата на "Ню Йорк никс" Кармело Антъни ще продължи кариерата си в "Оклахома Сити тъндър" съобщи ESPN. Крилото подписа с тима от Голямата ябълка през 2011 г. и сбъдна мечтата [...]

24/09/17

Print

За конкурса

Конкурсът на b2b Magazine „Най-зелените компании в България” е уникален. Има изобилие от екологични мероприятия и отличия, но това е първата цялостна методология, разработена за измерване на екологичните показатели и по-важното е, че отчита мнението на служителите, за да се установи дали корпоративното зелено сияние е повече от просто показност.
Общо над 600 фирми взеха участие в конкурса през изминалите три години, от тях над 350 завършиха процеса, а 30 бяха отличени в 10-те категории със статуетка и сертификат.
Очакваме с нетърпение да приветстваме още фирми в конкурса през настоящата 2014 г.

Утвърдени критерии

Критериите на конкурса са съобразени с българското законодателство и с международните норми в сферата на корпоративната социална отговорност и зелените корпоративни практики.
Основните критерии в методологията на конкурса са:

1. Устойчиви политики 2013
– инициативи, с които компаниите са постигнали намаляване на въглеродния си отпечатък и въздействието си върху околната среда
– в областта на енергийната ефективност (намаляване потреблението на енергия, % енергия от възобновяеми източници), водна ефективност, управление на отпадъци, вътрешни процеси за рециклиране, зелено почистване и многократно използване на продукти.

2. Устойчиви иновации 2013
– проекти на локално и национално ниво, които са инициирани от компанията или в които е взела участие.

3. Сертификати, удостоверяващи усилията за екологична отговорност и устойчиви политики (продукти или решения, които са били сертифицирани, зелено строителство, LEED®). Задължително придружени със снимков материал.

4. Инвестиции в зелени инициативи през 2013 година
– обем на инвестициите и процент от общите. Оценява се дали са направени заради законовите изисквания или има и допълнителни, по-големи инвестиции.

5. Популяризиране на зелените усилия вътре в компанията
(на корпоративната интернет страница, във вътрешноведомствената мрежа, на специални места за съобщения, в социалните медии или в прессъобщения). Оценява се мнението на служителите в компанията.

6. Връзка между думи и дела
– кои обещания, дадени през 2012 година, са били изпълнени през 2013 година.

Времева рамка

13 май 2014 г. – начало на конкурса.
Компаниите попълват онлайн апликационна форма, за да вземат участие.

15 юни 2014 г. – край на конкурса.
Затваря се онлайн платформата, в която се попълват апликационните форми за участие.

15 юни – 26 юни 2014 г. – експертно жури оценява номинираните компании.
След предварителна селекция по формални критерии за правилно попълнени апликационни форми, журито започва да обработва документите и да класира участниците.

26 юни 2014 г. – Зелен форум на b2b Magazine и Официална церемония по награждаване на отличените компании в конкурса.

Отличия

Статуетка за класираните на първо място във всяка отделна категория.

LogoForum_ZeleniKampanii

Сертификати

Специален сертификат, удостоверяващ зелените постижения на компаниите класирани на първите три места във всяка отделна категория.

Специални награди

За трети път ще бъде връчено специално отличие „Най-зелена личност 2013”. Номинациите са публични и се приемат до 15 юни 2014 г. на email: office@b2bmagazine.bg
На 16 юни 2014 г. на сайта на събитието ще бъдат обявени имената на номинираните личности, допринесли за популяризиране и утвърждаване на зелените идеи в обществото.
След онлайн гласуване на сайта, ще бъде определен и носителят на тази специална награда. Името на победителя ще стане известно по време на официалната церемония на 26 юни 2014 г.

Стъпки за кандидатстване

Стъпки за кандидатстване:

b2b Magazine ще отличи най-зелените компании в България за четвърта поредна година.

За да се включите успешно в конкурса е необходимо:
1. Да попълните онлайн въпросник. Той е достъпен тук.
2. Да попълните формуляр, който се намира по-надолу на тази страница.
3. Да заплатите дължимата такса за кандидатстване.
4. Да спазите сроковете за изпращане на въпросник, формуляр и превод на таксата.

При успешно кандидатстване получавате:
1. Онлайн потвърждение за приета апликация.
2. Електронна фактура за платената регистрационна такса.
3. Известия по имейл за всички активности, свързани с конкурса и форума.
4. Списък на номинираните компании.
5. Безплатна покана с уникален номер за официалната церемония по награждаването на „Най-зелените компании в България 2013”.

Категории:
• Индустрия, производствен сектор, рециклираща промишленост, управление на отпадъци
• Автоиндустрия, транспорт и телекомуникации
• Финансови услуги
• Енергетика и технологии
• Строителство и недвижими имоти
• Туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия
• Хранителна индустрия, сектор „услуги”, търговия и селско стопанство
• Медицина, естетична и бюти индустрия
• Медии, комуникации и ПР
• Обществени организации, общини и държавни структури

Членове на журито

zlatina

Златина Луджева е главен оперативен директор на Мрежата за климатично
знание и развитие, базирана във Великобритания
Преди това е работила като управляващ директор на Инициативата за прозрачност в строителния сектор и мениджър в PriceWaterHouseCoopers, Великобритания. Заемала е позиции в централата на Шел, както и в Световната Банка. Чете лекции в Лондонското училище по икономика, където е завършила магистратура по публична икономика. Също така е автор и съавтор на публикации, издадени от Световната банка. Владее немски и английски език.

 

Marina

Марина Стефанова е изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Тя е докторант по социално управление и магистър по право от Софийския университет “Св. Климент Охридски”. Притежава допълнителни квалификации по “Фирмен мениджмънт” и “Административно управление” от Стопанския факултет на същия университет. Има специализация “Въведение в английското и европейското право” към Cambridge university (Великобритания).

От 2007 година г-жа Стефанова e сертифициран консултант е по корпоративна социална отговорност към Организацията за индустриално развитие на ООН (UNIDO). От 2008 година е член на Огледалния комитет по разработване на международния стандарт по социална отговорност ISO 26 000 към Българския институт за стандартизация. Оттогава е включена и в Работна група 13 към МТСП, която отговаря за разработване и изпълнение на „Национална стратегия по КСО в България”.

Марина Стефанова активно участва в международни проекти като автор, експерт, лектор и одитор в областта на корпоративната социална отговорност.

През 2013 г. г-жа Стефанова бе отличена със „зелен” Оскар за „Най- зелена личност” в Националния конкурс „Най – зелените компании в България ” .

 

Валентин Маринов, изп. директор на b2b Magazine

V. Marinov_foto

Валентин Маринов е машинен инженер. Професионалния му път е преминал през секторите на  търговията и маркетинга. Работил е за компании в сферата на строителството и пречистването на водите, както в страната, така и в чужбина. От 2003 година е в медийните среди. Продуцирал е радио и телевизионни предавания. а от 2009 година е издател на списание за бизнес и лайфстайл b2b Magazine.

 

vencislav

Венцислав Василев е директор за България на Регионален екологичен център за Централна и Източна Европа (REC)
REC е международна екологична организация, създадена през 1990 г. в Унгария. Днес организацията има представителства в 17 държави и работи с правителствата, бизнеса и неправителствените организации за свободния обмен на информация и общественото участие в процеса на вземане на решения за околната среда.
Преди да заеме настоящата позиция, Венцислав Василев е участвал в редица български и международни проекти в областите биоразнообразие, управление на водите и адаптация към изменението в климата. Има опит в директна работа с бизнеса по прилагане на екологични стандарти и CSR стратегии по отношение на околната среда.

 

Nikolai

Николай Янков Сиджимов

Роден в гр. Кърджали. Изпълнителен Директор на Асоциация на еколозите от общините в България – АСЕКОБ. Магистър по Екология и опазване на околната среда от Софийски университет Св. Климент Охридски.
Работил е като еколог на Община Сливен, Директор на Регионален Център за Икономическо Развитие, Национален Директор на фондация Подслон за човечеството (Habitat for Humanity),Управител на Екоинженеринг ООД.
Има специализации в Университет Джонс Хопкинс, Балтимор, САЩ, Университет на Уисконсин, Мадисон, САЩ, Нов Български университет.

 

Формуляр за кандидатстване на апликант

Такси за участие

Такса за регистрация на 1 компания в 1 категория 150.00 лв. с ДДС

Формуляр за кандидатстване на апликант

 

Верификация

Моля попълнете :

SofiaPostbankMtelFujitsu MevaPureWaterEcoMobilityPulseSilerHouseHotelHotelRoyalsCarlsbergJamesonChariotKwiatRegusIvel
BTA_BG izpisvane otdolu_re0-3investor_corplogo_econfakti240x140PREDPRIEMACH-chervenoCSR Bulgaria Logo Raster 280x600Logo_BDVOPrint1208675_621291814568794_749802316_n-3cherga_logo1    PRnew.info LogoNashdom

 

Facebook

Календар

септември 2017
П В С Ч П С Н
« авг    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930