GOOGLE СЕ ПРЕВЪРНА В НАЙ-СКЪПАТА МАРКА СПОРЕД WPP И KANTAR MILLWARD BROWNПредишна статия
НА ПРИРОДАТА И Е ВСЕ ПО-ТРУДНО ДА ОСИГУРЯВА ВСИЧКО НЕОБХОДИМО ЗА ОЦЕЛЯВАНЕТО НА ЧОВЕКАСледваща статия
Горещи новини

22/08/17

FOTURE MEDIA FORUM - НОВИТЕ ТЕНДЕНЦИИ И ТЕХНОЛОГИИ В МЕДИИТЕ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
Kimo_Quaintance_2_Mtel_FutureMediaForum-DW&Mtel-06.06.17

Виртуалната и добавените реалности, дронове и социалните мрежи няма да заменят журналистите, а само променят методите за разпространение

Виртуалната и добавената реалности, дронове и предаването на живо онлайн ще преобърнат представата ни за това как възприемаме и използваме медиите. Това обяви Майкъл „Кимо“ Куейнтънс по време на конференцията Future Media Forum, организирана от Deutsche Welle и Мтел. Посетителите на събитието имаха възможност да се докоснат до всички тези нови технологии. От очила и приложения за виртуална и добавена реалност, до демонстрация на дрон, който може автономно да заснема и следи цяло събитие.

„Живеем в дигитална ера, която променя живота ни изцяло. Мтел стартира собствени спортни канали, което за нас е ново предизвикателство. Ние вече сме и медия“, обяви Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в Мтел. Телекомът традиционно подкрепя не само иновационните технологии, но и качествената журналистика с ежегодния конкурс Mtel Media Masters.

Майкъл „Кимо“ Куейнтънс е съосновател на иновативната консултантска компания IQ Gemini и има зад гърба си дългогодишен опит в американската телевизия CBS. Според него новите технологии променят напълно начина, по който ползваме медиите. Ако преди десетилетие за ТВ репортаж е бил необходим специализиран бус за стотици хиляди долара, сега това може да се направи с добра интернет връзка от смартфон и дрон, които струват стотици пъти по-малко.

Виртуалната и добавената реалност имат възможността да пресъздават изживявания, които да подсилят паметта на потребителите спрямо различни събития и новини. Според Куейнтънс в момента консумираме технологиите по много „първобитен начин“, като само гледаме един екран без да ползваме телата си. VR предоставя възможмост да се потопиш в дигитална среда и с тялото си да общуваш с различни виртуални предмети и дори хора. С добавянето на изживяване се засилва паметта.

„Емоциите са свързани с паметта. С движение на нашето тяло ние създаваме емоция, която подсилва спомените ни. Това може да стане възможно чрез VR“, обяви Куейнтънс.

Американското издание New York Times експериментира успешно със своето специално VR приложение. Техен материал подготвен за печатната версия е забравен от читателите след около седмица, докато същият, но пригоден за VR, е помнен от потребителите дори след месец. Отделно се повишава и ангажираността към новия формат. На печатната версия читателите се задържат едва по около 2 минути средно, докато във VR приложението – по 6 минути.

Опростеният вариант на VR преживяването – 360-градусовото видео пък може да постави всеки в центъра на събитията. Мощен инструмент, който може да помогне на много журналисти в работата им, както и на обикновените потребители, които искат да видят по-голямата картина. Дроновете предоставят изцяло нова гледна точка, която преди много трудно може да се осигури. Предаването на живо в интернет (т.нар. livestreaming) позволява на всеки да бъде новинарска агенция или медия.

Добавената реалност (AR) пък позволява в реалната среда да се поставят дигитални предмети или маркери, които хората да забелязват чрез смартфоните си. Така се подсилва контекстът в реалния свят и е идеален начин да се съобщи на хората, че ще има важно събитие на определено място.

„Ролята на журналистите не се променя с тези технологии. Трябват ни добри журналисти – обучени хора, с журналистическа етика и нюх. Променят се само начините на разпространение, никой не иска вече печатни вестници“, коментира още той.

Но, за да оцелеят медиите трябва да могат да запазят доверието в тях. Според Вилфред Рунде, ръководител на екипа за иновации в DW, журналистите трябва да могат да предоставят истината. Което става все по-трудно в среда на фалшиви новини, лесно разпространение чрез социални мрежи и изваждане на снимки, видео и друго съдържание от контекст.

„Като публикуваш пълна измислица, до няколко сериозни новини, това замърсява медийната среда“, коментира Рунде. Според него, за съжаление фалшивите новини са много добър бизнес модел – те са много успешни в социалните мрежи и чрез тях могат да се изкарват много добри пари. Основната цел на фалшвите новини е да предизвикат емоция в широката публика.

„В епохата на пост-истината, хората не се интересуват от фактите, а от емоциите, които се създават“, обяви Рунде. Според него, когато някой усеща нещо, че е истина, това е достатъчно да го убеди, че е.

Той показа и бъдещето на технологиите за фалшиви новини – Voxal специална програма, която с десет минутен запис на глас, може да пресъздаде и насложи речта на този човек в изцяло нов разговор. Манипулирането на видео вече е нормална практика, стига да имаш ресурсите и времето за това. Цитирането на грешни данни е друг популярен похват.

„Фалшивите новини имат за цел да подбият доверието в традиционните медии“, обяви Рунде.

Решението е да се засили проверката на информацията. Той показа няколко интересни проекта, които имат за цел да сверяват данните и съдържанието. Reveal е подобен сайт за проверка на информация, а Truly Media е платформа за проверка на факти и данни, която позволява да се свързват и различни източници един с друг.

 

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

август 2017
П В С Ч П С Н
« юли    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031