ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА ВНИМАВАТ С НАМАЛЕНИЯТА ПОКРАЙ КОЛЕДАПредишна статия
ОТМЪЩЕНИЕТО НА ТРЪМП: ЗАЩО ГЛАВАТА НА AMAZON ГУБИ СЪПРУГАТА СИ И ПОЛОВИНАТА  БОГАТСТВОСледваща статия
Горещи новини
  • Ройтерс: Кристалина Георгиева може да оглави МВФГлавният изпълнителен директор на Световната банка Кристалина Георгиева има шанс да оглави Международния валутен фонд след оставката на Кристин Лагард. За това съобщава агенция "Ройтерс", цитирана от : dariknews.bg [...]
  • Борис Джонсън иска избори догодина, пише "Таймс" Фаворитът за следващ британски премиер Борис Джонсън иска предсрочни избори във Великобритания през лятото на 2020 г. и вече събира средства, за да подготви торите за това, пише днес в. [...]
  • Полицията затвори завод за фалшиви Ferrari и LamborghiniПолицията в Бразилия разкри нелегален завод за фалшиви автомобили от марките Ferrari и Lamborghini, разположен в щата Санта Катарина. Органите на реда са действали след сигнал, подаден от италианските производители [...]

17/07/19

60% ОТ АВСТРИЙСКИТЕ ФИРМИ В БЪЛГАРИЯ ПЛАНИРАТ ИНВЕСТИЦИИ ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ 2 ГОДИНИ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

60% от австрийските фирми в България планират инвестиции през следващите 2г, 55% очакват покачване на оборота през 2019 г.

На пресконференция в София г-жа Улрике Щрака, ръководител на Advantage Austria / Австрийско търговско представителство, представи резултатите от официално проучване сред австрийските компании за инвестиционния климат у нас. На събитието присъстваха представители на австрийския бизнес в България, които споделиха своя опит.

Проучването на Advantage Austria, което се проведе в края на 2018 г. сред близо 100 австрийски фирми у нас, проследява общото икономическото развитие в България, като 33% от компаниите го оценяват в положителен аспект и една трета от отговорилите очакват подобрение по този показател и през 2019г.

Според г-жа Щрака клоновете на австрийските фирми в страната страдат от недостиг на персонал и биха искали по-предвидима и сигурна бизнес среда, по-малко бюрокрация и по-добра инфраструктура. В същото време инвеститорите са доволни от много от параметрите на средата и голяма част от тях планират разширяване на дейността си. При външнотърговските отношения между двете страни се наблюдава ежегоден ръст при австрийския износ на стоки към България и на българския износ на услуги към Австрия. Очаква се статистиката за 2018г. да покаже излишък по търговската сметка в полза на България.

Проучването показва също така, че при повече от половината участвали фирми е имало увеличение на оборота и на поръчките към тях. Превръщането на България в още по-атрактивен инвестиционен пазар е свързано с наличието на достатъчно работна ръка, необходимостта от адекватна квалификация на кадрите, подобрения в инфраструктурата и предвидима икономическа политика. Представителите на австрийския бизнес у нас искат реформи при борбата с корупцията, правна сигурност и намаляване на бюрокрацията. При провеждането на предишното проучване трите най–важни неща пред бизнеса бяха: борба с корупцията, предсказуема икономическа политика и правна сигурност.

30% от участващите фирми биха искали да се обръща повече внимание на качеството и дълготрайността на продуктите/услугите и да не се предпочита само най-ниската цена, защото в дългосрочен план това може да се окаже дори и по-скъпо.

При повече от половината участвали фирми е имало увеличение на оборота и на поръчките към тях. Близо 60% от анкетираните компании са потвърдили, че планират да инвестират в страната през следващите 2 години. Програмата за въвеждане на дуално обучение на Advantage Austria също се радва на значителен успех – 57.1% от австрийските компании проявяват готовност да приемат ученици от професионалните гимназии за обучение по дуалната система, а 5.7% от фирмите вече участват в програмата.

Сред големите австрийски филиали в страната са A1, EVN, OMV, Raiffeisen, Vienna Insurance Group, Uniqa, Palfinger, Billa, Kronospan, Wienerberger, Knauf, Baumit, Gebrüder Weiss, cargo partner и други. Австрийските инвеститори са не само сред най-големите, но и сигурни и стабилни работодатели в страната. Преобладаващо основната им дейност у нас е свързана с търговията на австрийски продукти и извършването на услуги, а на 26% от фирмите – с производство.

Австрия е един от най-важните търговски партньори на България (15-то място). През първата половина на 2018г. вносът от Австрия към България се е увеличил спрямо 2017 г. с 3.8% на 356 млн. евро, а износът от България към Австрия е намалял с 2.4% до 253 млн. евро.

Австрийският износ на услуги достига 127 млн. евро през първата половина на 2018 г. ( с 2.3% по-малко спрямо първата половина на 2017), а вносът на услуги – 281 млн. евро, регистрирайки ръст от 6.4%, което представлява излишък по сметката на България в размер на 154 млн. евро. През първата половина на 2018 г. България се нарежда на 28-мо място в австрийския износ на услуги и 21-во при вноса. Балансът по текущата сметка е положителен за България и възлиза на 51 млн. евро.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

юли 2019
П В С Ч П С Н
« юни    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031