САЩ СПИРАТ ЧУЖДЕСТРАННАТА ПОМОЩПредишна статия
МАРИЯ ГЕРГОВА-БЕНГТССОН: ВЯРВАМ В ЧЕСТНИЯ, ПРОФЕСИОНАЛЕН И ЕТИЧЕН НАЧИН НА ПРАВЕНЕ НА БИЗНЕССледваща статия
Горещи новини

18/10/17

УСПЕШНА 2016 ГОДИНА ЗА ЗАГОРКА, КОЯТО Е ИЗБРАНА И ЗА НАЙ-ЗЕЛЕНА И ОТГОВОРНА КОМПАНИЯ В БЪРЗООБОРОТНИЯ СЕКТОР**

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
NikosZois_Zagorka

Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД, представи успешните бизнес резултати за 2016, очерта насоките, както и представи новите предложения в портфолиото на компанията през 2017.

Успешна година и за ХАЙНЕКЕН, групата отбелязва органичен ръст на приходите от 4.8%. Оперативната печалба (beia) нараства с +9.9% органично, което се дължи предимно на по-високи приходи и ефективност на разходите.

ЗАГОРКА успешно продължава не само да поддържа отличното си финансово представяне от 2015, но и да реализира допълнителен ръст на приходите от 1.2% и ръст на печалбата от 2.8% за 2016. Това се дължи от една страна на доброто представяне в Премиум сегмента на вътрешния пазар и въведените иновации, ефективността на разходите, и от друга на увеличаването на износа на сайдер, като по този начин компанията затвърждава позициите си на сайдер хъб за Балканите.

По отношение на каналите на продажба и опаковките, според данни на „Загорка“ АД се наблюдава стабилен дял на ХоРеКа за втора поредна година, както и ръст на кеновете. Също по вътрешни данни на ЗАГОРКА пазарният й дял в обем възлиза на 28,5%. По данни на Съюза на Пивоварите в България* обемът на бирения пазар през 2016 е достигнал 5,2 млн. хектолитра и средна консумация на глава от населението от 73 литра.

Позицията на „Загорка“ АД като водещ пивовар в България и отговорен корпоративен гражданин, е да продължи да работи за устойчивото развитие, което е част от стратегията на компанията. През 2016 компанията инвестира в модернизирането на производствените си мощности и търговските активи – „зелени“ хладилници, и в цялостното реновиране на сградния фонд на пивоварната в Стара Загора. Общият размер на направените инвестиции за 2016 е 11,5 млн. лв, разпределени в изграждане на пречиствателна станция, както и в реновиране на кеновата линия.

„Загорка“ АД е и най-зелената и отговорна компания през 2016 в бързооборотния сектор, според пълнолетните български граждани в големите градове.** За втора поредна година компанията заема лидерска позиция в проучването на “KANTAR TNS“. „Загорка“ АД публикува за трета поредна година и доклада си за устойчиво развитие, който показа, че пивоварната отчита най-ниската си консумация на вода от 3,2 hl/hl, както и регистрира 19% намаляване на въглеродните емисии при дистрибуция сравнено с 2010.

През 2017, „Загорка Зелен Фонд“ – фондът за корпоративно дарителство на компанията, част от платформата на компанията за устойчиво развитие – „Създаваме по-добър свят“, ще осъществи проекта „Зелена автобусна спирка Веритас“. „Загорка Зелен Фонд“ се реализира от 2011 и има за цел да създаде зелени кътчета в градската среда, които да намаляват въглеродните емисии и да опазват водните ресурси.

Очакванията на „Загорка“ АД за 2017 са за стабилна икономика, ръст в сектор туризъм и намаляване на безработицата, но и риск от демографски спад. Още в началото на годината компанията лансира няколко нови продукта и опаковки, както и нововъведения в радлер и сайдер категорията. „Загорка“ АД ще продължи да инвестира в пивоварната в Стара Загора – като един от топ проектите е доизграждане на пречиствателна станция. Във фокуса на „Загорка“ АД остават отговорното използване на енергийните и водни ресурси, прилагането на най-добрите и модерни практики в работния процес, безопасността на служителите, подкрепата и израстването с местната общност и отговорната консумация.

„Постигнахме рекордни бизнес резултати през 2016. За нас беше предизвикателство да подобрим тези резултати, когато имахме една успешна година, но вярвам, че разполагаме с всичко необходимо, за да го направим отново: нови кампании зад всички брандове бира и сайдер, които българите обичат, нови продукти и иновации, с които да изненадаме потребителите“, сподели Никос Зоис, изпълнителен директор на „Загорка“ АД.

Източник: ЗАГОРКА АД, вътрешни данни

*Източник: Съюз на Пивоварите в България – по данни на членовете на СПБ.

**Източник: KANTAR TNS, Въпросник за зелена компания, 2016 г.; база: 18-55 г., консумиращи бира, жители в София и регионалните градове  (n=870)

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

октомври 2017
П В С Ч П С Н
« сеп    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031