ТАКА КАЗАХА ЛИДЕРИТЕ  ОТ СВЕТА НА ТЕХНОЛОГИИТЕ ПРЕЗ 2017 ГОДИНАПредишна статия
ЗУКЪРБЪРГ ОБЯВИ НОВИ ПРОМЕНИ ВЪВ FACEBOOKСледваща статия
Горещи новини

16/01/18

Станимир Лешев: Ще изпълним успешно поетите ангажименти в областта на въздушния транспорт

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
Leshev

Бакалавър по комуникационна техника и технологии и магистър по специалността национална и международна сигурност. Работи в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) от 2007 г. като инспектор в отдел „Авиационна сигурност”, а от 2013 г. до май 2017 г. като началник на същия отдел. За известно време е бил служител на ДАНС. Придобита квалификация в курсове на ИКАО и ЕКГА в сферата на авиационната сигурност. Владее писмено и говоримо английски и руски език.

Господин Лешев, от 01.01.2018 г. България поема ротационното председателство на Съвета на Европейския съюз. В тази връзка какви са приоритетите на Българското председателство в областта на въздушния транспорт и отговарят ли те на приоритетите на въздухоплаването в Европа?

Приоритетите на Българското председателство в областта на въздушния транспорт отговарят напълно и не само на приоритетите в Европа, но и на глобалните въпроси за развитието на гражданската авиация в световен мащаб. Такъв приоритет, например, е въвеждането и прилагането на ефективни мерки за намаляване на въздействието от емисиите от СО2 от гражданската авиация върху околната среда. В момента Европа е движеща сила в подготовката на стандартите и препоръчителните практики на Международна организация за гражданска авиация (ICAO) относно комплексните мерки за борба с климатичните промени. Те включват въвеждане на глобална система за таксуване на вредните емисии (GMBM), използване на алтернативни горива в авиацията, иновативни технологии в самолетостроенето, оптимизиране на управлението на въздушното движение и др. България подкрепя усилията в тази насока и по време на своето председателство ще съдейства за изготвянето на позициите на Европейския съюз за форумите на ИКАО.

Общата цел на Българското председателство в областта на въздушния транспорт е да допринесе за осъществяването на Авиационната стратегия за Европа. Този документ, който определя насоките за развитието на гражданската авиация през следващите години, включва и План за действие за изпълнение на Стратегията за въздухоплаването. Едно от съществените законодателни предложения от Плана за действие е това за нов регламент за защита на конкуренцията във въздушния транспорт и за отмяна на Регламент (ЕО) № 868/2004. Разглеждането на предложението започна по време на сегашното естонско председателство и ще продължи по време на нашето председателство. Целта ни е да постигнем напредък, който да позволи приключване на работата по време на следващото, австрийско председателство. Това би бил добър успех за „триото” на ротационните председателства на Съвета в ЕС, в което България участва.

Следващият приоритет за нас е продължаването на преговорите за сключване на всеобхватни споразумения за въздушен транспорт между ЕС и съседни на ЕС страни или с трети страни – важни партньори за съюза. В момента такива преговори се водят с Турция, Армения, Азербайджан, ОАЕ, Катар, държавите от АСЕАН и Бразилия. С част от тези държави България няма сключени двустранни спогодби за въздушен транспорт или ако ги има, то те са твърде остарели. Нашата цел е да имаме съвременна договорно-правна база за развитие на въздушните съобщения. По време на Българското председателство на Съвета на ЕС обсъждането на преговорните позиции по изброените споразумения ще има място в програмата за заседанията на подготвителните органи на Съвета на ЕС.

Имаме готовност да продължим работата по предложението за базисен регламент (т.н. Регламент за EASA), ако до края на годината не бъде постигнато съгласие между Съвета и Европейския парламент.

Като ръководител на специализирана държавна администрация как преценявате възможностите на ГД ГВА за успех в изпълнението на посочените приоритети и ще разчитате ли на друга подкрепа?

Убеден съм, че ще изпълним успешно поетите ангажименти, свързани с българското председателство в областта на въздушния транспорт. Ние разполагаме с нужната експертиза и опит, за да следваме целите, които сме начертали. За да постигнем това, ще разчитаме на всички компетентни държавни органи и държавни предприятия, с които имаме много добро сътрудничество по въпросите на гражданската авиация. Най-голямата тежест ще падне върху нашите представители в Брюксел, които ще трябва да подготвят и да водят заседанията на Работна група „Въздушен транспорт” към Съвета на ЕС. Те работят в екип с експертите, които са в София, и вярвам, че всички заедно ще се справим и ще постигнем целите на Българското председателство в областта на въздушния транспорт.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

януари 2018
П В С Ч П С Н
« дек    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031