УОРЪН БЪФЕТ В ДЕСЕТ ЦИТАТАПредишна статия
БАЛКАН ЦЕНТЪР В С. РИБАРИЦА ОТВАРЯ ВРАТИ ЗА ПОСЕТИТЕЛИСледваща статия
Горещи новини
  • Ройтерс: Кристалина Георгиева може да оглави МВФГлавният изпълнителен директор на Световната банка Кристалина Георгиева има шанс да оглави Международния валутен фонд след оставката на Кристин Лагард. За това съобщава агенция "Ройтерс", цитирана от : dariknews.bg [...]
  • Борис Джонсън иска избори догодина, пише "Таймс" Фаворитът за следващ британски премиер Борис Джонсън иска предсрочни избори във Великобритания през лятото на 2020 г. и вече събира средства, за да подготви торите за това, пише днес в. [...]
  • Полицията затвори завод за фалшиви Ferrari и LamborghiniПолицията в Бразилия разкри нелегален завод за фалшиви автомобили от марките Ferrari и Lamborghini, разположен в щата Санта Катарина. Органите на реда са действали след сигнал, подаден от италианските производители [...]

17/07/19

НОВА НАРЕДБА ЗА РЕКЛАМАТА И ПРЕМЕСТВАЕМИТЕ ОБЕКТИ В СОФИЯ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
images (1)
Столична Община е стартирала процедура за приемане на нова Наредба за рекламата и преместваемите обекти в гр. София.

В момента Наредбата е публикувана за обществено обсъждане в сайта на Общината: https://www.sofia.bg/web/guest/naredba-za-removable-objects-for-advertising-activity
Наредбата е изготвена от екипа на Главния Архитект г-н Здравков и предстои да бъде приета от Столичния общински съвет.

Наредбата е скандална – Ако бъде приета, ще навреди сериозно на бизнеса в гр. София!

1. Ще пострадат търговските обекти! Забранява се поставянето на всякакви материали, вкл. стикери и всякакво фирмено брандиране по витрините на търговските обекти (офиси, магазини, банки, телекоми и т.н.) на повече от 20% от площта на витрините.
Т.е. обектите в града трябва да бъдат с почти „голи“, прозрачни витрини, БЕЗ фирмено брандиране, БЕЗ надписи, БЕЗ плакати, БЕЗ реклами, БЕЗ оферти и т.н., които заемат повече от 20% от площта на стъклото – Виж стр. 13 от Проекта за изменение на Наредбата:
§ 42. В чл. 68, ал. 1 се създава т. 3: „3. повече от 20% реклама върху прозорците и витража на търговски обекти, разположени на партерните етажи – брандиране по фронта на първостепенната улична мрежа, свързана с търговеца или със стоки и/или услуги, които се предлагат в търговския обект.“ – Виж също и стр. 19 от Проекта за изменение – Преходни и заключителни разпоредби – § 65
В Преходните и заключителни разпоредби, в § 65 (стр. 19 от Проекта за изменение) се прави промяна и в Наредбата на Столичен общински съвет за реда и условията за извършване на търговска дейност на територията на Столична община:
В чл. 9 се създава ал. 7: „(7) Не се допуска повече от 20% реклама върху прозорците и витража на стационарни търговски обекти, разположени на партерните етажи – брандиране по фронта на първостепенната улична мрежа, свързана с търговеца или със стоки и/или услуги, които се предлагат в търговския обект.“
Това е грубо посегателство върху бизнеса и облика на десетки хиляди търговски обекти, както на големи, вкл. международни компании, така и на представители на средния и малкия фамилен бизнес в столицата на България.
На практика търговците (и всички с обекти/офиси на партерен етаж) ще бъдат лишени от правото си да се възползват от витрините на своите обекти, за които плащат наем!

Кой лобира за това?

1. Това ограничение е по предложение на фирми, които се занимават с външна реклама (билбордове) и има за цел да принуди някои от по-големите търговци да плащат на тези фирми за реклама, тъй като ще бъдат лишени от правото да рекламират дейността си на собствените си витрини.
2. Тези фирми преследват и друга цел – големите компании (например за напитки, цигари, сладоледи и др.) имат бюджети за "Външна реклама", които обичайно включват две пера – 1) Реклама по търговски обекти и 2) Билбордове.
Целта е, чрез потъпкването на правата на всички търговците, да се елиминира възможността големи фирми да рекламират при някои от търговците. А търсеният резултат е – бюджетите за външна реклама да бъдат пренасочени основно към фирмите с билбордове.

2. Елиминиране на билбордовете в частни терени!
Въвежда се свръх регулация – Няма да има билбордове в частни терени (вкл. паркинги към търговски обекти като хипермаркети и бензиностанции например), които са на разстояние < 60 м един от друг (в някои случаи <80 м и <100 м) или от други билбордове в други, вкл. в общински терени., Също така няма да е възможно наличието на билбордове, които са на разстояние <60 от фирмен тотем. Това се отнася и до конструкциите тип билборд на фасадите на сградите – например хипермаркети, строителни маркети, мебелни салони и т.н., тъй като Наредбата ги третира по същия начин като билбордовете – "рекламни елементи".   – Виж § 53 на стр. 15-17 от Проекта за изменение на Наредбата
Тези ограничения отново са по инициатива на същите тези фирми за билборд реклама, които вече са спечелили специалните търговете на Общината за всички общински места в София за билбордове за срок от 10 години напред! Крайната цел е да останат в София само общинските места за билбордове, от които да се възползват тези няколко, близки до Общината фирми.
Неслучайно, след като бяха раздадени последните пакети с общински места за билбордове за срок от 10 години, сега се предлага в Наредбата срокът на разрешителните занапред да бъде намален на 5 години (§26 от Проекта /стр. 9/ – Промяна в чл. 30 от Наредбата). Така постепенно Общината ще отсее местата за билбордове и за сметка на билбордовете в частните терени, ще остави само тези в общинските, които впоследствие ще раздава в пакети на съответните фирми.
3. Рестрикция за фирмените тотеми! Това са пилоните с лога на фирмите на територията на собствените им земи (каквито например имат бензиностанциите, ИКЕА, Фантастико, Кауфланд и т.н.). Ограничава се рекламната им площ да бъде максимум 6 кв.м. – за сравнение площта на един стандартен билбрд е 12 кв.м. и като се има предвид, че визията на тотема е монтирана значително по-високо от тази на билборд, на практика се губи ефекта и смисъла от съществуването на фирмен тотем.   – Промени в чл. 55 – Виж §39 на стр. 12 от Проекта за изменение на Наредбата
 
Целта е големите вериги да бъдат принудени да наемат билбордове, защото ще са лишени от правото си да ползват адекватно собствените си имоти за това. Това е директен удар против частните фирми и частната собственост в България!

4. Елиминиране на LED екраните в София! Въвеждат се прекомерни ограничения за всякакви LED екрани, които на практика обезсмислят изцяло съществуването им. Въвежда се забрана на такива екрани да се излъчва видео и каквато и да е анимация. Изображенията трябва да само статични – Виж стр. 2,  §10 от Проекта за изменение на Наредбата. В ерата на дигиталните технологии, когато във всички европейски и световни столици (Вижте например Пикадили съркъс в Лондон или Таймс Скуеър в Ню Йорк), градската среда придобива все по-модерен вид и наличието на такива лед екрани (и дори цели стени на сгради) определено допринасят за това, София е на път да ги отхвърли.
Защо? Защото кръгове, които имат влияние в Общината и разчитат на дългосрочните си договори за общински места за билбордове, нямат интерес тези нови и модерни технологии да се развиват и да привличат на пазарен принцип повече клиенти.
Защо обаче от това трябва да страдат модерните технологии и търговците, магазините, банките и т.н., които искат да използват тези технологии, за да рекламират своята дейност?
Достатъчни са изискванията, които се въвеждат в Наредбата за звук и за регулиране на светлината на подобни екрани, но забраната за всякаква анимация на тях е прекалена – превръща ги в едни обикновени афиши и на практика ги убива.

____________
Самите вносители казват в Мотивите към на Проекта за изменение: "Една от целите, които си поставя изменението, е подобряване на естетическото въздействие на градската среда чрез намаляване на наситеността с преместваеми и рекламни елементи…– Въпросът е това ли са начините? Защо за сметка най-вече на малкия и среден бизнес? В чий интерес? Кой ще допусне този лобизъм? Г-жа Фандъкова наясно ли е с проблема? Защо главният архитект 

го предлага

и ще го приеме ли Столичният общински съвет?
Защо на срещите за обсъждане на текстовете на Наредбата, проведени в сградата на НАГ, ул. Сердика 5, през м. октомври и м. ноември 2017 г. с арх. Здравков, общинският съветник Зафир Зарков и експерти от Общината, бяха канени единствено фирмите, които имат бизнес с билбордове???
 
Все въпроси, за които апелираме да получим отговори и се надяваме съответните лица да ги дадат, за да се изясни проблемът.
Жители на гр. София и предприемачи,
Николай Серафимов
Димо Николов
Анелия Стоименова
Симеон Николов
Радослав Пенчев

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

юли 2019
П В С Ч П С Н
« юни    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031