FACEBOOK И GOOGLE БЯХА УЛИЧЕНИ ДА ПРОДАВАТ РЕКЛАМИ ПО АНТИСЕМИТСКИ ТАГОВЕПредишна статия
АСИСТЕНТЪТ SIRI НА APPLE Е ПРИЗНАТ ЗА НАЙ-ГЛУПАВ ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТСледваща статия
Горещи новини

17/11/17

КАК ПЕТ СОЦИАЛНИ ФАКТОРА МОГАТ ДА ПРОМЕНЯТ ИНДУСТРИИТЕ, ПАЗАРА, РЕШЕНИЯТА В СФЕРАТА НА МЕДИЯ&ЗАБАВЛЕНИЕ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
industry

 

Автор: Валентина Щайн

„Сега е времето да спрете. Да се огледате и да завиете рязко.“ – това е съвета, който биха дали бизнес консултантите на предприемачите днес в края на двадесетте години на 21 век.

Причината за това е ясна. Културната и цифровата революция са променили не само вашата работа и бизнес, но предстоят и мащабни промени на пазара като цяло. Ако до вчера въпросът на Макдоналдс  е бил – в кой всъщност бизнес съм, а отговора изненадващо е отклонявал от хранителната индустрия в посока на недвижимите имоти, то днес въпросът и отговорът се отнасят не само до личният Ви бизнес, а към пазара като цяло.

Трансформацията на пазара в сферата на медия и забавление е продиктувана от взаимовръзката между технологичните иновации и социалните фактори.

Пет от тях ще променят живота ни завинаги.

Да ги видим.

Индивидуализацията е първият социален фактор, носещ драстична промяна на пазара.Днес почти няма продукт, който да не може да се персонализира. От тениска до селектирани от самите вас аромати и създаването на собствен парфюм. А какво ще кажете за услугите?

Предстоящото персонализиране в сферата на услугите ще бъде главозамайващо. То ще промени мисленето ни за телевизията, новинарските медии. Ако до скоро можехте да получавате избрани новини директно на имейла си, днес вече ще имате възможността сами да се назначите за програмни директори на телевизия. Класическите медии, които предпочетат да не завият рязко в посока персонализирани тв услуги постепенно ще загубят потребителите си. А те са изтощени от натрапваните им предавания и реклами.

Индивидуализацията рязко разграничи членовете на семейството по възраст, интереси и пол. Днес всеки един е притежател на някакво дигитално устройство. Това, означава, че семейството в някаква форма се разделя – докато съпруга  гледа мач, жената – новинарската емисия, децата –  X Faktor, бабата – сериала. Всички форми на заедност са прекратени. Причината за това е, не че няма желание за компромис и споделяне на забавлението  и медията на другият, а невъзможността – две желани предавания да се гледат заедно.

Този проблем ще се разреши с превръщането на телевизията по-скоро на доставчик, отколкото на медия.

Силата за планиране на нови медийни продукти за забавление ще бъде в ръцете на малките и големи продуцентски къщи.

Самото разпределение и гледаемост ще бъде предоставено от доставчика на телевизия. Едно семейство или домакинство посредством персонализирано семейно планиране ще може само да програмира своята гледаемост буквално минути преди старта на дадена live програма и в същото време да избере час за гледаемост на продукти, които не се излъчват на живо. Така цялото семейство ще може да планира кое живо предаване да предпочетат от всички предавания на всички продуцентски къщи, с които работи този доставчик.

Не това не е услугата на youtube.

Телевизиите от нов тип ще бъдат ориентирани в доставката на разпределение на медийни продукти според персоналният интерес на клиента за продукт и време на излъчване. Рекламата също ще бъде съобразена с интересите на клиента на база софтуерно изграден продукт за тази цел, подобно на ремаркетинга познат ни от онлайн пространството.

Разпространителят на медийни услуги би могъл да предостави и услуга на персонализация според зададени критерии от клиента потребител, без той да отделя никакво време за програмиране на гледаемостта си на ежемесечна основа.

Какво би било предимството за пазара – по-висок % за авторството на продуцентските къщи, абонаментната програма за предавания и филми би увеличила доходността на разпространителите (бившата класическа телевизия), объркването при потребителят сред всичките налични канали и продукти намалява, раздразнителността от ползването на медия за забавление  за излъчване и на  микс от реклами рязко също намалява с персоналзиацията им. Планиране на времето – семейството може да планира своите споделени  моменти заедно пред големият домашен екран. Същото планиране може да бъде направено за всяко едно дигитално устройство. Така може да гледате новинарската емисия не в определен от телевизията час,а докато чакате за интервю например.

Много вероятно е ако дигиталните технологии и предприемчивото мислене на медийните разпространители успее скоро да станем свидетели на още по-мащабни проекти от рода на „Пазар за един клиент“ в множество други индустрии.

Към социалните макро фактори се присъединява Влошено физическо и психично здраве, застаряващо население –  този социален фактор ни разкрива социални групи от населението по целият свят към които медийно-развлекателната индустрия досега не е имала голям интерес. Включването й, обаче в борбата със бедността чрез медийно-развлекателни продукти като част от палиативните грижи ще подобри качеството на живота на страдащите. Звучи абсурдно на този етап, но какво би се случило ако здравните каси оценят способността на забавлението и информираността, ако не да лекуват,то поне да подобряват живота му. Палиатиавни локални грижи и медицински туризъм няма да са възможни следващите 50 години без ефективният модел за повишаване качеството на живота, а именно – забавлението. Мобилни приложения от типа компаньон или иконом, медии предлагащи специализирани продукти за развлечение съобразени с възрастта или нарушения на тяло и психика на потребителите им са само част от възможностите. Медийното плацебо би допринесло за достоен живот дори за тези, които днес често са поставени извън пазара на медийно-развлекателната индустрия.

Милениумите носят със себе си освен  индивидуалзиацията и високата оценка за собствен труд и авторско право. Пазарът изглежда раздробен на парченца със своята ангажираност към отделния клиент. По-голямото внимание към клиента означава и по-голямо внимание към продукта. И ако в даден момент разпространителите на медийни продукти се оказват ключови и заемащи позициите на класическите медии, в други случаи те просто трябва да изчезнат и да бъдат заменени директно от производителите на медийни продукти като издателските къщи например.

Настоящите разпространители на печатни издания взимат над 40 % от стойността на даден продукт, авторът получава за труда си и ползването на авторското му право едва 10-15 %. В най-добрият случай до 35 %. Останалото остава за производителят на печатни издания.

Високата оценка на собственият  труд и авторското право ще промени това, като върне самоуважението на този, от чийто труд се издържа цяла една верига от изпълнители и разпространители на продукта, а именно – авторът. На този етап пазара се опитва да поправи дълго търпяната грешка от несправедливо разпределение на печалбата между автор-производител и разпространител като предоставя възможността авторът сам да извършва целият процес чрез метода Print on Demand. За съжаление това е възможно само за много малка част от авторите, тъй като те са именно това – автори и отдаденото време в дейности като плануване, продуценство и разпространение струват на автора времето му за създаване на бъдещи творби. Този самостоятелно извършван процес не рядко е и некачествен. Това, обаче не означава, че авторството трябва да продължава да бъде пренебрегвано като на автора  да се предлагат както до сега само запазени знаци и правото му на собственост върху произведенията му десетилетия след смъртта му.

Създаденият продукт има своя цена сам по себе си. И тя трябва да се плати на този, на когото принадлежи авторското право. Затова на пазара се очаква да излязат издателства от напълно нов тип използващи дигиталните технологии за продукция и разпространение едновременно, което да съкрати разходите за чужди разпространители.  Тепърва ще ставаме свидетели на иновативни методи в бранша.

Изолацията, социо-културен фактор на времето в което живеем е факт от години. Един от най-печелившите продукти  в медийно развлекателната индустрия са онлайн и офлайн игрите.Осъществяването на онлайн игри в реално време (по примера на реалити тв продукции), които свързват потребителите й не само в реално време, но и локално чрез нов вид социални мрежи ще ни направят свидетели на live игри , участниците в които реално ще се запознават и играта ще бъде изнесена от чисто виртуалното пространство.

Бедността , макро фактор, чийто причинител най-често е лошото образование или достъпа до него. Смята се че затрудненото учене при децата идва от проблеми с четенето, които от своя страна са продиктувани от лошата себеоценка и ниска емоционална интелигентност. Обучението под формата на игри и медийни продукти развиващи емоционалната интелигентност могат да бъдат търсената превенция за бедността. Образователната система може да предложи освен задължителните годишни четива за учениците и свободно избран пакет от медийни продукти, които повишават емоционалната интелигентност и създават вярна себеоценка на личността.

Разбира се социалните ни навици изглеждат непоклатими. Хората обичат да натискат копчетата на дистанционното и да прехвърлят от телевизионен канал на  друг телевизионен канал. Прогреса на дигиталните и технологични технологии и  присъствието и задълбочаването на влиянието на социалните фактори постепенно е възможно да променят навиците на мнозинството към по-подходящ и съобразен за всяка личност живот, да допринесат за спестяването на време,   повишаването на самооценката, повишаване на доходите, повишаване качеството на живот.

И всичко това ако съвременните предприемачи се осмелят да повярват,че могат да участват в промяната на пазара. А той вече се променя. Сам. Тези, който днес  хванат вълната може би ще се забавляват най-качествено и най-дълго.

 

 

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

ноември 2017
П В С Ч П С Н
« окт    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930