ИНОВАЦИИТЕ СЕ СВЪРЗВАТ С APPLEПредишна статия
40% ОТ АВСТРИЙСКИЯ БИЗНЕС ОТЧИТА ПОДОБРЕНИЕ В БЪЛГАРСКАТА ИКОНОМИКАСледваща статия
Горещи новини

21/08/18

ЕДУАРД МАТИ: МАШИНИТЕ НЕ МОГАТ ДА ЗАМЕНЯТ ХОРАТА ПО ОТНОШЕНИЕ НА ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
Mati

Eдуард Мати, управляващ партньор в ТАСК & TMI за Канада, САЩ и Близкия Изток, познати в България под бранда OD&M CONSULTING. Той има над 20 години мениджърски опит в областта на развитието на човешките ресурси, продажбите и финансовите услуги. Бил е регионален директор в най-голямата канадска компания за финансово планиране. В момента Мати е управляващ партньор в базираната в Дубай ТАСК & TMI за Канада, САЩ и Близкия Изток, която подпомага компании при промяна на организационната култура и в изграждането на възможности и брандирано обслужване на клиенти.

Как ще се промени бизнес средата за следващото поколение?

Вече сме свидетели на значителни промени в бизнес средата. Тези промени са провокирани от следващото поколение работници. Добре познатите творчески работни пространства, кафе-барове и гъвкаво работно време започват да стават неразделна част от политиката на всяка компания. Подрастващото поколение можем да определим като доста общително и технологично напреднало, което пък изгражда облика на бизнес средата, тъй като те имат очакване да видят това в нея. Всеобщите твърдения са, че следващото поколение работници ще бъде мързеливо и/или асоциално, но истината е точно обратната. Подрастващите са изключително социални, просто в по-различна дефиниция на думата, от тази, която повечето хора имат. Те се стараят да поддържа мрежа от контакти и познати навсякъде, имат умението да намират решения на проблеми доста бързо и са изключително мотивирани. Проблемът идва от това, че тяхната мотивация често остава неразбрана. Противно на предишните поколения, които са били мотивирани от стимули като пари, бонуси, повишения и титли, сегашното поколение се мотивира от нещо по-дълбоко, а именно това способностите им и самите те да бъдат разпознати. Искат в работата им да се вижда смисъл, да бъде оценена и разпозната като групов проект. Те искат работна среда, в която могат да бъдат щастливи и въвлечени в процеса на работа, среда, в която техните идеи и творчество могат да допринесат за всеобщия успех. Това обаче значи, че мениджърите и лидерите трябва да започнат да се нагодят към променящата се среда и да започнат да мислят по различен начин. Лидерите днес трябва да добавят едно ново оръжие към арсенала си от умения, наречено интелигентност спрямо поколенията, като същевременно трябва да променят и работната среда, която предлагат към по-динамично движеща се и да отворят възможността за събиране на хората в добре свързани екипи.

Според вас, колко далеч може да стигне развитието на изкуствения интелект и когнитивната революция?

В момента възможностите нямат край. Мисля, че дори не сме способни да си представим всички възможни начини, по които може да се използва изкуственият интелект било то по отношение на работна среда или просто в ежедневния живот. Също така изкуственият интелект – поне за момента – не може да ни замени напълно, тъй като не може да замени нашите когнитивни (за възприятието ни на света) и емоционални способности. За да се случи това, ще трябва да се проведат още много проучвания и да се случат още много научни пробиви. Изкуственият интелект е от голяма помощ в развитието на напредналия бизнес, успявайки да му помогне да стигне по-далеч в работата, да постигне повече в продуктивността и ефикасността. Помогнал е и със създаването на различни възможности за работа, за които хората преди 10-15 години дори не са смеели да си мечтаят, и ще продължи да прави така.

Има ли граница, която не трябва да бъде преминавана, когато хората и машините работят заедно?

Не съм сигурен, че може да се определи точна граница, по-скоро трябва да осъзнаем, че двете неща не са взаимнозаменяеми. Разбира се, има ръчни задачи, които машините могат да изпълнят, но това просто помага в подобряването на продуктивността и в увеличаването на производителността. Но всъщност има много повече, което хората могат да предложат, машините – не, например: състрадание, съпричастност или дори страх. Това се определя като емоционална интелигентност, която навярно машините никога няма да могат да прилагат. Може би границата, която не трябва да бъде преминавана, е именно това да си мислим, че машините могат да заменят хората по отношение на емоционална интелигентност. Амигдалата (центърът на емоции в мозъка ни) е комплексен център, който оформя емоциите ни и ни прави такива, които сме.

 

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

август 2018
П В С Ч П С Н
« юли    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031