БЪЛГАРСКА КОМПАНИЯ СТАНА ПЛАТИНЕН ДОСТАВЧИК НА ПРОЦЕСОРИ НА АМЕРИКАНСКАТА КОМПАНИЯ INTELПредишна статия
ИЗСЛЕДВАНЕ ПОКАЗВА НУЖДАТА ОТ ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСИЛИЯ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА МЕДИЙНАТА ГРАМОТНОСТ СРЕД ТИЙНЕЙДЖЪРИТЕ В БЪЛГАРИЯСледваща статия
Горещи новини
  • Майкъл Кейн ще се снима в нов филм за „Оливър Туист”Сър Майкъл Кейн – една от живите легенди на британското кино и двукратен носител на "Оскар", ще се снима в нова екранна адаптация на "Оливър Туист", съобщи Контактмюзик. Почитателите на [...]
  • Още за футболното хулиганство, Англия и България Текстът е препечатан от сайта "ТерминалНО". До днес, когато и където по света се спомене терминът "футболно хулиганство", първата страна, с която той се асоциира, безспорно е Великобритания.В това няма [...]
  • Открит е Античният театър в ПловдивАнтичният театър на Филипополис е сред най-добре запазените антични театри в света и сред основните туристически атракции на Пловдив. Построен е по времето на римския император Марк Улпий Траян (98 – [...]

18/10/19

В БЪЛГАРИЯ СЕ ПРОИЗВАЖДАТ НАД 120 МАРКИ БИРА

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
Beer

Пивоварите очакват дъждовното лято да забави темпа на бирения пазар.

5,5 милиона хектолитра бира са продадени в страната през миналата година, а оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 милиона лева, съобщиха от Съюза на пивоварите в България (СПБ). През 2018 г. производството на бира у нас е 5,1 млн. хектолитра, като за същия период на пазара са позиционирани 35 нови продуктови предложения, произведени в България. Вносната бира е 308 хиляди хектолитра, а износът, който е 187 хиляди хектолитра е с 44% ръст.

Въпреки тези добри новини, пивоварите стават все по-предпазливи в прогнозите за бирения пазар през тази година. Засега дъждовното лято и по-слабият туристически поток вече доведоха до 4-5 % спад в продажбите на бира. Ако тези тенденции не се променят през целия пиков за бирата летен сезон, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, коментираха от СПБ.

За 2018 г. консумацията на бира на глава от населението у нас е 75 литра. Твърдо се запазва и тенденцията за увеличаване дела на продажбите в кенове и намаляване на дела на пластмасовите бутилки. Продажбите на бира на „студения пазар” (хотели, ресторанти, кафенета) вече 10 години продължават да са в стагнация и в сравнение с реализацията през „топлия пазар” (магазинната мрежа) за 2018 г. са в съотношение 20% към 80%.

Финансовите отчети на членовете на СПБ за 2018 г. показват, че внесените от тях към фиска акцизи и ДДС са почти 130 милиона лева. Капиталовите инвестиции на пивоварните компании през миналата година са 46 млн. лева, а за първите 6 месеца на тази година вложенията в дълготрайни материални активи вече надхвърлят 21 милиона лева.

„Както и през предходните 15 години динамичният инвестиционен процес в бранша е насочен към модернизиране и разширяване на производството. Въвеждането на иновативни решения е ключово не само за безупречното качество на бирата, но и за възможностите категорията да бъде развивана. Само през 6-те месеца на тази година членовете на СПБ са предложили на почитателите на пивото 20 нови марки бира с различни стилове и дори бутикови предложения.” коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

В страната вече се предлагат над 15 популярни марки безалкохолни бири и радлери. Десетките нови разфасовки и лимитирани серии опаковки са подходящи както за ценителите на напитката, така и за колекционерите. Според редицата български и международни изследвания за нагласите към бирената категория, традиционно високата оценка за нея най-много се влияе именно от вкуса и разнообразието на пивото, неговите специфики като натурален продукт и възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация.

Последните данни на СПБ сочат, че в началото на лятото 55% от българите над 18 г. пият бира поне веднъж седмично. 60% от активните потребители определят пивото като най-подходящото за тях питие, а 44% считат, че при умерена консумация бирата е част от здравословния начин на живот.

Най-големите любители на пивото са мъжете на възраст 40-49 години, които пият бира 10-11 пъти месечно. При дамите най-активните почитатели на пивото са в същата възрастова група, но те консумират пенливата напитка 6 пъти в месеца. За поредна година най-често бирени наздравици се вдигат в Монтана – поне 13 пъти месечно и почти толкова в Русе. Дамите от Монтана остават най-верните фенове на пивото и поне 10 пъти в месеца си пийват биричка.

В контекста на модерната бирена култура Съюзът на пивоварите в България посреща все по-високите изисквания и очаквания на потребителите с образователната кампания Национална бирена академия. С медийни пътуващи семинари в пивоварните, експертни събития, научни факти и резултати, кампанията представя съвременния „път на пивото” – от суровините, през сложните технологични процеси – до крайния продукт в чашата на консуматора.

Тази година Академията получи 3 награди от ПР общността – Българската асоциация на ПР агенциите, Българското дружество за връзки с обществеността и b2b Media. Призовете за Националната бирена академия са още едно потвърждение за постиженията на бирения бранш в страната. Те имат висока добавена стойност за Съюза на пивоварите, тъй като в конкурсите участват проекти от най-бързо развиващите се сектори с иновативни комуникационни платформи.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

октомври 2019
П В С Ч П С Н
« сеп    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031