ФЕРМЕРСКИ ПАЗАР В СОФИЯ ЗА ЧАСА НА ЗЕМЯТАПредишна статия
ПЕТЪР ВЕЛИЧКОВ: ЗА ДА СИ УСПЕШЕН, РАБОТИ ТОВА, КОЕТО ОБИЧАШ, И ЕЖЕДНЕВНО СЕ РАЗВИВАЙСледваща статия
Горещи новини

10/12/18

ВАЛЕНТИН ГЪЛЪБОВ: УСПЕХЪТ НЕ СЕ ИЗМЕРВА В ЦИФРИ, ПО-СКОРО Е ЕКЗИСТЕНЦИАЛНО ЧУВСТВО

Разстояние между редовете+- AРазмер на шрифта+- Принтирайте тази статия
VGalabov_TBIBank

Валентин Гълъбов е Председател на УС на TBI Bank.

TBI Bank има типичен ритейл профил с фокус върху потребителското кредитиране и  клонове в България и Румъния. Банката е сред най-ефективните в България, с традиционно високи показатели по отношение на възвращаемост на активите и собствения капитал в сектора. В момента съсредоточава усилията си да се превърне в дигитална банка от следващо поколение с разработването и имплементирането на бързи, опростени електронни финансови продукти и услуги с онлайн достъп.

Защо заставатe зад кампанията на PwC „Твоите 25 причини да избереш България“? 

България предоставя много възможности и потенциал за развитие на бизнеса и икономиката. За да ги оползотворим, са ни нужни идеите на младите хора, тяхното вдъхновение, хъс и енергия. Те имат знанията за променящия се свят наоколо, живеят с  неговата динамика, гъвкави са. В този смисъл стажантите, които ще са част от проекта, ще научат много неща от своите менторите, но и ние ще научим много от тях. Важно е младите, мотивирани таланти да бъдат информирани и привлечени с условия за реализация в български организации  и това е мисия на бизнеса. Виждаме дългосрочен смисъл в кампанията, който кореспондира и на нашата корпоративна визия, че хората са най-важният актив на всяка организация. Като компания ние също се променяме, за да станем дигитална банка от ново поколение. Стремим се да привличаме младите хора, да работим заедно, да създаваме продуктите, търсени от тях. В тази посока е и участието на банката в два кариерни форума за наши сънародници в чужбина през настоящата година – в Лондон и Берлин. Фактът, че банката оперира не само в България, дава възможност на всеки неин служител да получи развитие и в по-широк европейски мащаб.

Има ли условия за успешен бизнес в България? 

Условия има, въпросът е доколко хората имат нагласа за това. От една страна, виждаме  зараждаща се предприемаческа среда, с много старт-ъпи и млади хора, които искат да създадат свой бизнес. От друга страна, според мен желанието за собствен бизнес силно намалява с всяко следващо поколение. Това е интересна тенденция и университетите учат студентите как да продават себе си и своя труд. Изгражда се поколение преобладаващо от фриленсъри.

В това няма нищо лошо – с компютъра пред себе си ти можеш да бъдеш част от всяка голяма компания и едновременно да си независим и свободен в действията си. Човешкият труд има нови измерения днес, това естествено променя и отношението на поколенията към работата.

Има ли изтичане на мозъци?

В днешния дигитален свят напускането на страната от младите хора вече не се възприема като изтичане на мозъци, а като свободно движение в един отворен, глобализиран пазар. „Мозъкът” отива там, където има нужда от него, където могат да го оценят. Това е предизвикателство за българските компании днес. Те трябва да създават конкурентни условия, с които да привличат и задържат младите образовани хора.

Има ли достатъчно успели българи (бихте ли посочили имена)?

Разбира се, че има много успели българи у нас и в чужбина, не визирам само публични или световноизвестни хора. Успешен не е задължително този, който аз или обществото ще посочим за такъв, а този, който носи усещането за това. Успехът е постижим навсякъде днес, по скоро възприятията за качество на живот се променят.

Защо сте решили да се развивате в България?

С включването ни в проекта се замислих по темата. В началото на 90-те години голяма част от моите съученици и приятели заминаха навън – това беше част от избора на нашето поколение. Тогава обаче ми се струваше, че ако не съм тук, ще пропусна определен момент да направя нещо. Мислех си, ето сега всичко се променя, имаш свобода да правиш бизнес, да се развиваш. Достатъчно хора, които останаха в България, постигнаха успех, мнозина от тези, които напуснаха, не толкова. Въпрос на вътрешен стимул и преценка. И в двата случая, мотивационните фактори за успех са едни и същи, важно е как ще извървиш пътя.

Какво те прави успешен в България?

Успехът на се измерва в цифри, по-скоро е екзистенциално чувство. Ако човек се чувства щастлив, това е успех.

0 Коментари

Няма коментари Тази страница все още няма коментари

Но можете да бъдете първи да оставите коментар !

Оставете Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Маркираните полета са задължителни. *

Facebook

Календар

декември 2018
П В С Ч П С Н
« ное    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31